خودرو سازان توليد خودروی یورو 4 را تا پایان سال به تعویق انداختند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اگر چه طبق مصوبه دولت شماره گذاری خودروهای یورو 2 از ابتدای تیر متوقف شد اما خودرو سازان برای چندین بار توانستند ازدولت مهلت بگیرند تا خودروهای خود را سر فرصت و با فراق دل به استاندارد یورو 4 تجهیز کنند.
خودرو سازان تا کنون مشکل سوخت یورو 4 را بهانه می کردند اما حالا که یک هفته ای از توزیع سوخت یورو 4 می گذرد دیگر چه بهانه ای برای به تأخیر انداختن این مهم دارند؟
طبق گفته مسئولان محیط زیست توزیع سوخت یورو 4 از هفته گذشته در 20 جایگاه سوخت درتهران و اراک آغاز شده است و در آینده ای نزدیک سوخت استان البرز، اصفهان و مشهد نیز تأمین خواهد شد و همچنین پالایشگاه لاوان نیز از این هفته با تولید سوخت یورو4 نیز افتتاح خواهد شد.
بنابر این گزارش، همچنین 70 درصد خودروهای پر تیراژ استاندارد یورو 4 را پاس کردند که این تعداد برای 8 کلان شهر کافی بود و 30 درصد باقی مانده تا زمان پاس کردن استاندارد یورو 4 می توانستند در شهرهای کوچک شماره گذاری کنند ؛ چه دلیلی دارد برای این 30 درصد باقی مانده مصوبه را تغییر داد؟ این درحالی است طبق گفته کارشناسان 70 درصد آلودگی هوا به دلیل سوخت و خودروی بی کیفیت است؛ اما خودرو سازان بدون در نظر گرفتن سلامتی شهروندان که خود نیز جزئی از آنها هستند با تحت فشار قرار دادن محیط زیست سعی در فرافکنی دارند و حالا به بهانه کمبود قطعات توانستند یک بار دیگر از دولت مهلت بگیرند.
طبق گفته ی معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت دلیل تأخیر خودرو سازان دراجرای مصوبه دولت محدودیت در تأمین برخی قطعات و همچنین محدودیت منابع اعلام شده است.
صالحی نيا ادامه داد: با توجه به شرایط موجود به دولت پیشنهاد کردیم که دریافت تایید نمونه تا ابتدای مهر ماه تکمیل شود و از ابتدای مهر تا پایان سال مجوز تولید انبوه خودروها با استاندارد یورو4 دریافت شود.
اما شنیده ها از سازمان محیط زیست حاکی از آن است که تا کنون ابلاغیه ای منوط به تعویق افتادن تولید خودروها با استاندارد یورو4 بدست شان نرسیده و همچنان طبق قانون عمل می کنند.
گفتنی است با توجه به شرایط موجود که بیشتر استانهای کشور با پدیده ریزگردهای عربی مواجه هستند و تا به امروز حرکتی لاک پشتی برای دفع آن داشته ایم و علت کندی را همکاری نکردن کشورهای همسایه عنوان می کنیم، اما کاش مسئولان داخلی برای اجرای قانون بهانه تراشی نمی کردند، برای اجرای حداقل استانداردی که دیگر در تمام دنیا منسوخ شده مسئولان مربوطه چند سال دیگر می خواهند هوای پاک را از مردم بگیرند./ز
برچسب ها: خودرو ، تهران ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار