وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سبب جلوگیری از صدور بیانیه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در محکومیت ساخت شهرک های صهیونیست نشین در اراضی فلسطین به شدت انتقاد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان ؛  این وزارت خانه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد مداخله بنیامین نتانیاهو در تصمیم کاترین اشتون برای جلوگیری از صدور بیانیه محکومیت ادامه شهرک سازی درکرانه باختری رود اردن ، نشانه تلاش تل آویو برای مشروعیت بخشیدن به شهرک سازی است .

وزارت امور خارجه فلسطین افزود رژیم صهیونیستی با اصرار به ادامه شهرک سازی در واقع می کوشد تلاش های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا برای پیشبرد روند صلح به شکست انجامد . وزارت خارجه فلسطین با اشاره به اهمیت بیانیه اتحادیه اروپا در محکومیت اقدامات اسرائیل برای ادامه شهرک سازی در اراضی فلسطین، تاکید کرد این بیانیه می تواند فضای مثبتی را در ازسرگیری جدی گفتگوهای صلح میان فلسطین و اسرائیل به ویژه در استانه سفر جان کری به منطقه فراهم سازد.

وزارت خارجه فلسطین از کاترین اشتون خواست همسو با مواضع اتحادیه اروپا درقبال شهرک سازی ، بیانیه ای در محکومیت آن صادر کند زیرا اتحادیه اروپا نیز بارها توسعه شهرک سازی را چالشی در برابر ازسرگیری گفتگوها و تحقق صلح در منطقه اعلام کرد .گفتگوهای مستقیم صلح میان فلسطین و اسرائیل به سبب اصرار اسرائیل بر ادامه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن از اکتبر سال 2010 متوقف شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار