عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي يزد با اشاره به تاثیر محیط های آلوده با دود دخانیات بر روی نوزادان عنوان كرد: این نوزادان دچار بی قراری، دل درد (کولیک )، عفونت های تنفسی، آلرژی و تشدید علائم آن و حتی سندرم مرگ ناگهانی می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد/

دکتر مهرداد شکیبا اظهار كرد: استعمال سيگار در برخی کشورها بعلت تاثیرات سوء آن در مقابل کودک ممنوع است و تنفس در هوای پاک از حقوق کودک شمرده می شود.

وي با اشاره به عوارض مصرف دخانيات براي كودكان ادامه داد: دود ناشی از مصرف دخانیات قبل از تولد از طریق ضربان قلب مادر و تاثیر بر روی سیستم سمپاتیک کودک بصورت نامنظمی های قلبی، تپش قلب و احتمال کودکانی با کاهش وزن را افزایش می دهد.

اين متخصص اطفال با اشاره به عوارض مصرف دخانيات براي كودكان گفت: مرگ ناگهانی در نوزادان در محیط های آلوده به دود دخانیات سندرم بیشتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي يزد درباره تاثیر محیط های آلوده با دود دخانیات بر روی نوزادان عنوان كرد: این نوزادان دچار بی قراری، دل درد (کولیک )، عفونت های تنفسی، آلرژی و تشدید علائم آن و حتی سندرم مرگ ناگهانی می شوند.

شكيبا مي افزايد: در صورتیکه کودکی در سال های نخست در معرض دود دخانیات قرار گیرد تاثیرات غیر قابل جبرانی بر او خواهد داشت و این ضایعات ریوی تا پایان عمر در او دیده مي شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكي يزد متذكرشد: شايد برخی علائم بیماری با قطع دخانیات در بزرگسال بهبود یابد اما در کودکان تا آخر عمر با آنها خواهد بود حتی اگر دخانیات حذف شود./س


برچسب ها: درد ، عفونت ، عوارض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.