بر اساس گزارش وزارت کشاورزي آمريکا، 88 درصد ذرت و 94 درصد سوياي توليدي در امريکا در سال 2012 سوياها و ذرت‌هاي دست کاري شده ژنتيکي بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، طبق گزارش وزارت کشاورزي آمريکا، 88 درصد ذرت و 94 درصد سوياي توليدي در آمريکا در سال 2012 سوياها و ذرت هاي دست کاري شده ژنتيکي بوده اند.

اما در حالي که کشت ذرت و سوياي دستکاري شده ژنتيکي تا حدي در امريکا رايج است، کشت گندم دستکاري شده ژنتيکي در اين کشور مجاز نيست.

محصولات تغيير يافته ژنتيکي که از دهه 90 ميلادي وارد بازار امريکا شدند، در 20 سال گذشته بخش اعظمي از خوراک آمريکايي‌ها را به خود اختصاص دادند و صنعت کشاورزي آمريکا را تحت سيطره خود درآورند.

يکي از فعالان مبارزه با محصولات دستکاري شده ژنتيکي در اين خصوص گفت: «هر چند بخش اعظمي از محصولات دستکاري شده ژنتيکي براي خوراک انسان طراحي نشده‌اند اما 60 تا 70 درصد خوراک صنعتي داراي مشتقات و محصولات دستکاري شده ژنتيکي هستند .»

البته بايد اين حقيقت را پذيرفت که اين محصولات در شرايط مناسب سياسي در آمريکا جاي خود را در بازار پيدا کردند ضمن اين که مسئولان تغذيه آمريکا بيشتر وظيفه مشورتي دارند و در تصميم گيري‌ها دخالتي ندارند.

مسئولان آمريکايي تنها روند استفاده از اين محصولات را براي توليدکنندگان دشوار کرده‌اند اما اين قوانين نسبت به قوانين اروپا در اين زمينه بسيار پيش پا افتاده است.

با اين حال مخالفت روز افزون مصرف کنندگان با غلات دستکاري شده ژنتيکي سبب شده است که شرکت‌هاي بزرگ توليد کننده اين نوع غلات، بازارهاي خارجي نظير آمريکاي جنوبي و چين را در نظر داشته باشند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: افزایش ، محصول ، ژنتیک ، امریکا ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار