مير علایی با توجه به سوابق سال گذشته خود به عنوان دبیر جشنواره صلاحیت این مسئولیت را ندارد.

نادره ترکمانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: همه‌ی دست اندرکاران و کارگردانان سینمای کودک از تغییر مکان برگزاری جشنواره کودک متاسف و نگران هستند. زیرا این کارها به نوعی بیانگر نابودی سینمای کودک است.
وی افزود: با توجه به سوابق امیر میر علایی به شخصه نمی‌دانم بر چه اساس و چه اندیشه‌ای دبیری جشنواره کودک به او سپرده شده در حالی که بنیاد سینمای فارابی تمام این کارها را تنها برای تکمیل رزومه ی کاری خود انجام می‌دهد.
وی عنوان می‌کرد: در برنامه‌ریزی‌های کلان این بنیاد چیزی به اسم حمایت از سینمای کودک وجود ندارد و در واقع تیشه به ریشه‌ی سینما می‌زند.
ترکمانی ادامه داد: سال گذشته حتی بسیاری از فعالان حوزه سینمای کودک به طور مشخص از مختصات برگزاری این جشنواره خبر نداشتند و من در  برگزاری این جشنواره دبیر آن را ندیدم که این نشانگر نداشتن دغدغه‌ی کودکان است.
این کارگردان تصریح کرد: مسئولان چه در زمان برگزاری این جشنواره چه در زمان‌های دیگر باید ضمن سیاست‌گذاری درست در این راستا، باید ساز و کار متناسب با آن را آشنا باشند.زیرا به طور کلی طبق گفته‌های دیگر دوستان سینمای کودک همانند یک بچه‌ی سر راهی؛ رها شده است.
ترکمانی ادامه داد: به عقیده من خود فیلمسازان کودک باید آستین بالا بزنند و این اوضاع را سامان دهند.
وی بیان کرد: به محض اینکه بنیاد سینمایی فارابی به تعهدات خود عمل کند "گورداله و عمه غوله" اکران خواهد شد و در غیر این صورت از مجاری دیگری وارد عمل می‌شویم./ص
برچسب ها: اکران ، سینما ، برگزاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار