عضو کميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به تکرار برخي اتفاقات ناگوار اسيدپاشي از پيگيري اين موضوع توسط کميسيون متبوع خبر داد.

سالار مرادي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پديده اسيدپاشي که گاها در گوشه و کنار کشور رخ مي‌دهد، گفت: اين موضوع يک پديده مضموم بوده و بايد پيگيري شود.

وي افزود: مسئله اسيدپاشي مي‌تواند به عنوان تهديد امنيت اجتماعي  تلقي شده و جنبه رواني داشته باشد، به عبارتي امنيت رواني جامعه را سلب کند.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس خاطرنشان كرد: پديده اسيدپاشي که در حال تکرار است، به صورت جدي در دستور کار اين کميسيون قرار نگرفته و به صورت عمومي توسط برخي نهادها پيگيري شده است.

مرادي گفت: کميسيون اجتماعي آمادگي دارد پديده اسيدپاشي را به عنوان يک پديده اجتماعي بررسي و اقدامات لازم را انجام دهد.

وي تصريح کرد: وزارتخانه‌هاي کشور و دادگستري به عنوان دستگاه‌هاي دخيل در قبل از وقوع جرم و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعي به عنوان وزارتخانه بعد از وقوع جرم در اين راستا نقش داشته و مجلس مي‌تواند از آنها توضيح بخواهد.

نماينده سنندج اضافه کرد: سازمان بهزيستي به عنوان متولي اصلي اين موارد زيرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بوده و مسئوليت مستقيم در اين امر دارد.

عضو کميسيون اجتماعي در ادامه به حادثه اخير اسيدپاشي در استان قزوين توسط پدر خانواده اشاره کرد و گفت: در صورتي که فرد مجروح به سن قانوني رسيده باشد، به عنوان زن بدسرپرست و در صورتي که به سن قانوني نرسيده باشد، فرزند بد سرپرست مورد حمايت بهزيستي قرار خواهد گرفت.

ناگفته نماند سالار مرادي عضو کميسيون اجتماعي از پيگيري پرونده اين حادثه خبر داد و اظهار داشت: با پيگيري باشگاه خبرنگاران پرونده مذکور را بعد از تعطيلات مجلس به صورت پرونده خاص پيگيري خواهيم کرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مرادی ، نماینده ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار