مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: نخستین مجتمع گردشگری علمی و نمایشگاه دایمی صنعت برق آبی کشور در مجاورت سد و نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه ساخته می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران، سیدمحمدرضا رضازاده گفت: این مجموعه شامل یک نمایشگاه دایمی است که دستاوردهای صنعت برق آبی کشور و تجهیزات ساخت این قبیل نیروگاه ها را در معرض دید علاقمندان و عامه مردمی که از مسیر پرتردد جاده چالوس عبور می کنند، قرار خواهد داد.

وی افزود: احداث این مجموعه با هدف آموزش و انتقال تجربه صنعت برق آبی به دانشجویان و متخصصان و آشنایی عموم مردم با طرح های بزرگ اجرا شده این صنعت در سطح کشور انجام می شود.

به گفته وی، هم اکنون مشاور طرح در حال انجام مطالعه و فراهم کردن مقدمه اجرای این مجموعه به عنوان یکی از جاذبه های علمی و گردشگری در سطح کشور و منطقه است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه با هزینه ای افزون بر 13 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است، گفت: نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه، نخستین نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای ایران و دارای نخستین سدهای سنگریزه‌ای با پوشش بتنی موسوم به CFRD در کشور است.

این مقام مسئول اظهار داشت: نیروگاه تلمبه‎ ذخیره‎ای، نیروگاهی است که برای استفاده از برق مازاد بر مصرف شبکه و باز تولید آن در زمان‎هایی که تقاضای مصرف زیاد است، به کار می‎رود و می تواند در مدت زمانی کمتر از پنج دقیقه به شبکه سراسری وصل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به ظرافت ها و سختی های اجرای این طرح، تصریح کرد: در این طرح، آب سدها به طور مرتب تخلیه و پر می شوند، در نتیجه برای جلوگیری از آسیب به سازه های سد، مستلزم دقت و پیش بینی های فنی خاصی بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار