مديرعامل شرکت توسعه منابع آّب و نيروي ايران از انتقال سالانه 700 ميليون متر مکعب آب به حوزه درياچه اروميه در آينده خبر داد.

سيد محمدرضا رضازاده مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيرو ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : طرح انتقال آب از حوزه زاب به درياچه اروميه که قبلا توسط آب منطقه اي آذربايجان غربي انجام مي شد با مصوبه هيئت دولت به شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران منتقل شد .

وي افزود : بر اساس اين طرح از سد کانوسي که در حال احداث است با يک تونل انتقال آب به طول 38 کيلومتر سالانه حدود 700 ميليون متر مکعب آب به حوزه درياچه اروميه منتقل مي شود .

وي ادامه داد: مقداري از مقدمات کار در سد کانوسي و سفارش دستگاه TBM براي حفاري تونل انجام شده  است .

وي با اشاره به اين که اکنون در حال اخذ اسناد و مدارک مربوط به طرح انتقال آب از حوزه زاب به درياچه اروميه از شرکت آب منطه اي آذربايجان غربي هستيم تصريح کرد : در شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران ساختار مربوط به اين طرح ايجاد شده و پس از بررسي ابعاد مختلف طرح عمليات اجرايي آغاز مي شود .

رضازاده  کارنامه همه واحدها و زيرمجموعه هاي وزارت نيرو در حوزه کاري خودشان درخشان توصيف کرد و گفت : ما بايد بتوانيم متناسب با هر طرحي از ابزار و اهرم متناسب با خودش استفاده کنيم .

مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران تصريح کرد : حفاري تونل هاي انتقال آب به جز در شرکت آب و نيرو مشابه ديگري ندارد  و به دليل تجربه شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران اين کار به ما واگذار شده است .

وي افزود : شرکت هاي آب منطقه اي چندين وظيفه مهم از جمله احداث و بهره برداري و نگهداري از تاسيسات آبي مربوط به حوزه خود را دارند اما شرکت آب توسعه منابع آب و نيروي ايران منحصر به احداث طرح هاي بزرگ است و از ابتدا با نگاه توسعه اي شکل گرفته است بنابراين خيلي فعال تر مي تواند اين طرح بزرگ را پيش ببرد .

وي خاطرنشان کرد : با اتمام اين طرح سالانه 700 ميليون متر مکعب آب به حوزه درياچه اروميه منتقل مي شود ./عب
 
برچسب ها: دریاچه ، ارومیه ، وزارت ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار