مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بر اساس اعلام رسمی گمرک و حمل و نقل سالانه حدود نیم میلیون گردشگر خارجی وارد استان اردبیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده اظهار داشت: نیمی از این گردشگران با انگیزه درمان و نیم دیگر با انگیزه بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی،‌ تاریخی، زیارتی و ... وارد استان اردبیل می‌شوند که ضرورت دارد از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری را بکنیم.

وی گفت: ورود یک گردشگر خارجی در تمام ابعاد در‌آمدزایی به دنبال دارد که از بدو ورود و سوار شدن به خودرو گرفته تا اقامت، پذیرایی، حضور در مکان‌های تاریخی، گردشگری، آب‌های گرم،‌ خرید سوغات و بازدید از اماکن مختلف در‌آمدزایی برای استان اردبیل دارد که اگر به‌طور متوسط این در‌آمد‌ها را حساب کنیم بیش از صدها میلیارد تومان در طول سال عایدات استان اردبیل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین از راه‌اندازی سامانه هدایت گردشگران در گمرک بیله‌سوار برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری سلامت و حوزه‌های مختلف خبر داد و یادآور شد: این سامانه با همکاری بخش خصوصی و گروه‌های تخصصی نظیر رانندگان، هتلداران، پزشکان متخصص و همچنین دیگر ظرفیت‌های استقبال و پذیرایی از مسافران خارجی انجام می‌شود که انتظار می‌رود از این توانمندی‌ها به بهترین شکل و با انگیزه کسب در‌آمد مضاعف استفاده لازم صورت گیرد.

نقی‌زاده افزود: ما همچنان در حوزه ورود گردشگران و استفاده از ظرفیت ممتازی که در این خصوص مسافران و گردشگران خارجی با میل و رغبت حاضر به حضور در چنین مجموعه‌هایی هستند برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های هدفمندی را آغاز کردیم که امیدواریم در یک حرکت مثبت و سازنده بتوانیم قابلیت‌های گردشگری استان را نه تنها در محدوده سلامت و درمان بلکه در تمام ابعاد و بخش‌ها به معرض دید و نمایش بگذاریم.

وی به آغاز سفرهای تابستانی داخلی نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه آنچه یک حرکت موثر و تاثیر‌گذار به شمار می‌رود فعال کردن دفاتر راهنمای گردشگران و آماده کردن فضاهای اقامتی ـ پذیرایی، آب‌های گرم، کمپینگ‌ها و نقاط مختلفی است که اکثر مسافران سعی می‌کنند از این ظرفیت بهترین بهره‌برداری و شایسته‌ترین استفاده را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه افزود: انتظار می‌رود تابستان امسال بیش از میلیون‌ها گردشگر به استان اردبیل وارد شوند که تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با جلوگیری از برخی رفتارها و نگاه‌های غلط به ویژه با آنهایی که دنبال سوء استفاده و ایجاد تنش در صنعت گردشگری هستند بتوانیم آرامش و آسایش حضور گردشگران و بهره‌گیری آنها از ظرفیت‌های استانی را فراهم کنیم/س.

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.