نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع کم بازده و بدون توجیه باید تعطیل شوند تا آب را به هدر ندهند، یا اینکه مصرف آب خود را به سیستم‌های روز مجهز که منجر به صرفه جویی شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مجید جلیل سرقلعه امروز در شهرکرد اظهار کرد: اگر گذشتگان از نقش آب و اهمیت آن در زندگی و به ویژه حوزه‌ صنعت، کشاورزی، بهداشت و شرب آگاه بودند و آینده این نعمت خدادادی را رصد می‌کردند شاید رأی بر کوپنی شدن و سهمیه بندی آن می‌دادند.

وی از آب به عنوان یک منبع استراتژیک نام برد و گفت: در آینده شاهد هجمه‌های زیاده خواهان، چپاول زورگویان، جنگ‌ها و خونریزی‎های زیادی در رابطه با دست یابی به آب صورت بگیرد.

جلیل سرقلعه خاطرنشان کرد: ایران یک کشور خشک، کم آب و بارندگی‌های آن دارای نوسان است، بطوریکه تأثیر کمبود آن بر تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و امنیت نباید نادیده گرفته شود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر آب نباشد صنعت، کشاورزی، سلامت و امنیت خدشه‌دار ‎شده و به چالش کشیده می‎شود، چرا باید به این مهم بی توجه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب در حوزه صنعت، کشاورزی، بهداشت و شرب نیاز به یک چشم انداز کوتاه مدت و بلندمدت دارد، خاطرنشان کرد: باید نخست این چشم انداز تدوین شود و سپس توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شود تا با فرهنگ سازی همکاری مردم در این زمینه گسترش یابد.

جلیل سرقلعه تصریح کرد: صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در این فرهنگ سازی نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

وی بر ضرورت تعطیلی صنایع کم بازده و بدون توجیه تأکید کرد و گفت: این صنایع باید تعطیل شوند تا آب را به هدر ندهند، یا اینکه مصرف آب خود را به سیستم‌های روز مجهز که منجر به صرفه جویی شود./ج1

برچسب ها: کشاورزی ، بهداشت ، لردگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.