سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قاینات گفت: جاجیم این شهرستان برای تولید کیف و کفش به تمام استان‌ها صادر می‌شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی صرافیان اظهار داشت: صنایع‌دستی فعال این شهرستان شامل جاجیم، معرق چوب، پارچه‌بافی، گلیم‌بافی، پخل‌بافی، سبدبافی، آهنگری، تذهیب‌نگاری، فرش، قالیچه، پلاس‌بافی و سفره‌آردی است.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان نیز کلاس‌هایی برای آموزش صنایع‌دستی در این شهرستان برگزار می‌‌شود، ادامه داد: این کلاس‌ها در رشته‌های گلیم‌بافی و پارچه‌بافی است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قاینات افزود: در سال جاری 20 نفر برای آموزش صنایع‌دستی در این کلاس‌‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

صرافیان از صادرات فرش به تهران و اصفهان خبر داد و بیان داشت: جاجیم برای تولید کیف و کفش به تمام استان‌ها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش صنایع‌دستی به بخش خصوصی واگذار شده، یادآور شد: آموزش در این زمینه به سبب کاهش اعتبارات افت زیادی داشته است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قاینات با بیان اینکه هنرمندان صنایع‌دستی بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی و داشتن کارگاه‌های فعال برای گرفتن بیمه معرفی می‌شوند، متذکر شد: در سال گذشته 50 نفر به بیمه تأمین‌اجتماعی معرفی شده‌اند.

صرافیان از معرفی 146 نفر به بانک برای تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 50 نفر موفق به کسب وام شدند./س

برچسب ها: صدور ، جاجیم ، قاین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.