نماینده مردم اصفهان در نطق میان‌دستور خود با تحلیلی گذرا از شرایط پیش آمده در انتخابات اخیر گفت: در این تحلیل به این نتیجه می‌رسیم که ترکیب آرای رئیس‌جمهور منتخب بیش از آنکه حاکی از پیروزی یک گرایش سیاسی باشد ناشی از تجمیع برخی نارضایتی‌های مردم از عملکرد مسئولین خصوصا در مسائل اقتصادی است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا فولاد‌گر نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 28 خرداد) ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که بر مبنای قانون اساسی مشروعیت خود را از ولایت فقیه، منبعث از ولایت خدا و رسول و امام معصوم می‌گیرد و مقبولیت خویش و پشتوانه مردمی خود را از حضور مردم و آرای آنها اتخاذ می‌کند.

وی در ادامه افزود: حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد یکی از بارزترین جلوه‌های نظام مردم‌سالاری دینی بود که با مشارکت بیش از 72 درصدی مردم هم اقتدار و اعتبار نظام در صحنه بین‌المللی را افزون نمود و هم موجب پشت‌گرمی مسئولین در صحنه مذاکرات و دفاع از حقوق حقه ملت و باعث دلگرمی نهضت‌های بیداری اسلامی در منطقه شد و هم در صحنه داخلی نوعی همه‌پرسی در رأی مردم به اصل نظام و نیز موجب اقتدار منتخب مردم و مسئولین کشور در حل مشکلات کشور بالاخص مسائل اقتصادی گردید.

نماینده مردم اصفهان گفت: از خداوند متعال درخواست داریم مردم و مسئولین نظام را در همراهی و تبعیت از ولی فقیه که بانی خلق این حماسه بود ثابت قدم بدارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: عقب افتادن از رهبری موجب نابودی و پیشی‌گرفتن از رهبری باعث خروج از دین می‌شود و تنها همراهی با رهبری است که موجب ملحق‌شدن به ولایت می‌گردد.

فولادگر در ادامه ضمن تبریک به حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی در کسب اکثریت آرا خاطرنشان ساخت: از ایشان که از مبلغین نهضت امام (ره) در قبل و بعد از انقلاب و از منسوبین مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و دارای 20 سال سابقه نمایندگی مجلس می‌باشد انتظار داریم در ادامه راه روشن اسلام ناب و نظام مبتنی بر ولایت فقیه همان گونه که در برنامه‌های تبلیغاتی و مصاحبه روز گذشته خود تأیید کردند قدم بردارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: انتظارمان این است که رئیس‌جمهور منتخب فوریت اول خویش را در مسائل داخلی، حل مشکلات اقتصادی با تکیه بر بهبود فضای کسب و کار و اجرای سیاست‌های اصل 44 در راستای حمایت از تولید ملی در شرایط اقتصاد مقاومتی قرار داده و در مسائل خارجی نیز دفاع از حقوق مسلم ایران و مقاومت مدبرانه در عرصه مذاکرات سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهند و در این راه از مشورت با صاحب‌نظران و رقبای انتخاباتی دریغ نورزیده و قانون‌گرایی و تعامل با قوای دیگر خصوصا مجلس شورای اسلامی را وجهه همت خویش قرار دهند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از دولت فعلی تصریح کرد: دولت جدید لازم است از تجارب مثبت این دولت بهره گرفته و از نقاط ضعف آن خصوصا در عدم تمکین به قانون و عدم تعامل با قوای دیگر پرهیز نماید.

فولادگر با تحلیلی گذرا از شرایط پیش رو آمده در انتخابات اخیر گفت: در یک تحلیل گذرا به این نتیجه می‌رسیم که اولا ترکیب آرای رئیس‌‌جمهور منتخب بیش از آنکه حاکی از پیروزی یک گرایش سیاسی باشد ناشی از تجمیع برخی نارضایتی‌های مردم از عملکرد مسئولین بخصوص در مسائل اقتصادی و نیز عدم اجماع اصولگرایان و بالعکس اتفاق نظر اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان در حمایت از رئیس جمهور منتخب می‌باشد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: شاهد ما براین ادعا موفقیت اصولگرایان در کسب اکثریت آرای مردم در انتخابات شورای اسلامی شهرهای کشور می‌باشد و این نشانگر اعتماد مردم به اصولگرایان در مواردی است که عملکرد مثبت اجرایی و خدمات بهتری را ارائه داده‌اند.
 
وی ادامه داد: ثانیا انتخابات اخیر بار دیگر ضرورت تشکیل احزاب مردمی قوی و فراگیر از سلایق مختلف اصولگرایی، اعتدال‌گرایی، اصلاح طلبی و مستقلین را آشکار ساخت، در فقدان احزاب مردمی است که سلایق مختلف و افراد متفاوت بدون ارائه برنامه‌های مدون به صحنه انتخابات وارد می‌شوند و این پراکندگی‌ها را هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم شوراها شاهد بودیم.

این نماینده مردم در ادامه افزود: واقعیت این است که برخلاف تحلیل برخی از بزرگان که دوره اصلاح‌طلبی را تمام شده می‌دانند و نیازی به اجماع اصولگرایان ندانسته بلکه رقابت را منحصر به سلایق اصولگرایی می‌نمودند این انتخابات نشان داد جامعه متشکل از هر سه سلیقه اصولگرایی، اصلاح‌طلبی درون نظام و اعتدال‌گرایی است که هر کدام براساس عملکرد خویش و قدرت جذب آرای خاموش و خاکستری در هر انتخاباتی موفقیت کسب می‌کنند.

فولادگر با بیان اینکه در این انتخابات ریاست‌جمهوری گفتمان اعتدال‌گرایی موفقیت به کسب اکثریت آرا شد، اظهار داشت: پیروز اصلی مردم این سرزمین هستند که علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها حضوري حماسی در انتخابات رار قم زدند.

وی در خاتمه اظهار داشت: در همین فرصت از کمیسیون شوراها تقاضا‌مندم بررسی قانون احزاب را به اتمام رسانده و هرچه زودتر گزارش آن را به صحن علنی ارائه دهند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار