قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مهم ترین اقدام در راستای دفاع سایبری، توسعه سرویس در فضای مجازی است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، مرتضی براری، قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان این وزارتخانه با جهاد دانشگاهی با بیان این که جهاد دانشگاهی در توسعه کشور و حل نیازهای جامعه نقش بسزایی داشته است، گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار زیادی دارد و در تمامی استان ها مرکز دارد لذا یکی از اهداف مهم جهاد دانشگاهی کاربردی کردن فعالیت های دانشگاهی و همسو کردن تحقیقات دانشگاهی با نیاز جامعه است.

وی با بیان این که در حوزه ICT تمامی پتانسیل ها وجود دارد افزود: خوشبختانه در حوزه ICT تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها از نیروی انسانی تا بازار گرفته، وجود دارد اما ما به شدت نیازمند حضور پررنگ و توسعه سرویس در فضای مجازی هستیم.

براری در ادامه با بیان این که در تلاش هستیم تا نقش جهاد دانشگاهی را در اقتصاد ICT پررنگ تر کنیم، بیان کرد: امیدواریم با همکاری جهاد دانشگاهی بتوانیم در صادرات خدمات فنی و مهندسی گام های موثرتری برداریم.

 فضای مجازی نیاز به تولید محتوا دارد

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در فضای مجازی نیاز به تولید محتوا داریم، گفت: حوزه ICT در تمامی زمینه ها از جمله سیستم بانکداری ورود پیدا کرده است که تلاش داریم با همکاری جهاد دانشگاهی بتوانیم به ارتقای ایمنی جاده ها نیز دست یابیم.

توسعه شرکت های دانش بنیان 8 میلیون شغل ایجاد می کند

براری در ادامه با اشاره به این که توسعه شرکت های دانش بنیان باعث ایجاد 8 میلیون شغل در کشور می شود افزود: قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه 50 هزار شرکت دانش بنیان تاسیس شود که با همکاری جهاد دانشگاهی می توانیم به این مهم و ایجاد شهرک هایی در این زمینه دست یابیم تا از این طریق اشتغال زایی هم کنیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار