معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی با بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل های دانشجویان و اساتید دانشگاه های سراسر کشور متولی تجاری سازی یافته های پژوهشی در حوزه ICT خواهد بود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، قاضی مغربی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در مراسم انعقاد تفاهم نامه میان جهاد دانشگاهی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می تواند در تمامی زمینه ها گام های موثری بردارد، افزود: در حال حاضر فناوری اطلاعات در زمینه های فرهنگ، آموزش و زیر ساخت ها گسترش یافته است که همواره نیازمند سرمایه گذاری بیشتری در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با امضای تفاهم نامه ها و قراردادها عزم جدی را برای گسترش تجاری سازی توانمندی های حوزه  ICT برداشته است.

قاضی مغربی با اشاره به اینکه پژوهشکده ارتباطات و اطلاعات در مدت زمان فعالیت خود پروژه های ملی و ارزشمندی انجام داده است، اظهار داشت: طراحی دیتاسنتر ملی کشور یکی از این فعالیت ها است که متولی آن شرکت زیر ساخت بوده و آن نشان می دهد که جهاد دانشگاهی در هر جایی که نیاز کشور باشد ورود پیدا می کند و گام های اساسی بر می دارد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های دانشگاهیمان متولی تجاری سازی یافته های پژوهش در حوزه ICT خواهد بود، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر به طور مناسب از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در فناوری اطلاعات و نرم افزارهایی که دانشجویان در دانشگاه ها دارند، بهره گرفته نشده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی در پایان ضمن تشکر از ایجاد فضایی برای بکارگیری توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه ICT و انعقاد تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: حجم هزینه تفاهم نامه حدوه 5 میلیارد تومان است که با توجه به همکاری طرفین اقدامات اساسی در این زمینه انجام خواهد شد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار