«مجال آه»؛ اثر پژوهشی دكتر اسماعیل بنی اردلان است كه وی در این كتاب مجموعه مقالاتی را درباره حوزة تمدن اسلامی ارائه كرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سوره مهر، بنی اردلان درباره این كتاب گفت: مقالات این اثر شامل؛ حكایت پردازی و قصه گویی در ادبیات ایران، طنز و خنده در سنت و معانی آن، نمایش ایرانی و پیشنهادهایی درباره آن، اخلاق ایرانی، سنت نقد در تمدن ما و تفاوت بین دعا و نیایش و همچنین بررسی نور در سنت و معماری ایرانی تا زمان ملاصدرا است.
این استاد دانشگاه هنر تهران اظهار داشت: هدف از نوشتن كتاب «مجال آه»، پرداختن به هویت ملی ماست و از آنجایی كه متأسفانه جوانان ما از سنت و گذشته خود آگاهی ندارند و با مفاهیم غربی خو گرفته‌اند، سعی كردم مجالی را به حوزه تمدن ایران اسلامی اختصاص دهم.
وی با توضیح بخش‌هایی از كتاب به گسست تاریخی در ایران اشاره كرد و گفت: از زمان صفویه تا امروز به دلیل شكست‌هایی كه ایرانیان با غرب داشتند، باعث از دست رفتن خمیرمایه گذشته آن‌ها شده است و برای به دست آوردن آن دارایی‌ها، گذر زمان لازم است.
بنی‌اردلان در پایان اذعان كرد: دلیل اصلی انتخاب «مجال آه» برای كتاب این بود كه تاكنون به دلیل مشغله‌های كاری و تدریس، نتوانستم به صورت مفصل به فعالیت‌های پژوهشی بپردازم به همین دلیل فرصت به دست آمده را عنوان كتاب قرار دادم و در آینده قصد دارم به هنرهایی كه تاكنون به كتاب قرآن مربوط می‌شود بپردازم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار