بنابر آمار منتشر شده از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور، صادرات صنايع دستي در سال 1391 از مرز 730 ميليون دلار نيز گذشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گيتي توانا سرپرست دفتر توسعه صادرات کالاي سازمان توسعه تجارت ايران با بيان اين مطلب گفت: صادرات صنايع دستي در سال 1391 از مرز 730 ميليون دلار نيز گذشته که علي رغم مشکلات بين المللي با رشد 45 درصدي همراه بوده است که در اين بين نيز سهم عمده اي از صادرات صنايع دستي به کشورهاي توسعه يافته نظير آلمان ، فرانسه، اتريش و.. اختصاص دارد.

وي از مهمترين رويدادهاي سال گذشته در زمينه صادرات صنايع دستي را انعقاد تفاهم نامه، حضور در نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشور و تعيين کد hs برشمرد.

سرپرست دفتر توسعه صادرات کالا در تشريح اين مطلب به انعقاد تفاهم نامه في مابين اتحاديه توليد کنندگان و صادرکنندگان صنايع دستي ايران و اتحاديه متناظر آن در اندونزي به همکاري رايزن بازرگاني ج ا ايران در آن کشور که منجر به حضور توليد کنندگان و صادرکنندگان صنايع دستي در نمايشگاه بين المللي صنايع دستي اندونزي به صورت رايگان گرديده است.

اشاره داشت و افزود: سه نوبت حضور در نمايشگاه صنايع دستي و هنرهاي سنتي کشور چين به همکاري رايزن ج 1 ايران در آن کشور و همچنين تعيين کد hs براي 47 قلم کالاي صنايع دستي با همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نيز از مهمترين اقدامات سال 1391 در حوزه صنايع دستي بوده است.

توانا در ادامه اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت در سال 1392 نيز برگزاري مسابقه طراحي و جشنواره بسته بندي صنايع دستي را به عنوان يک رويداد ملي در دستور کار خود قرار داده است.
انتهاي پيام/
 
برچسب ها: میراث ، صنایع ، دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار