شبکه خبري پرس تي وي مصاحبه اي را با مارک گلن ، از اعضاي جنبش صليب و هلال از آيداهو آمريکا پيرامون محکوميت رژيم صهيونيستي از جانب سازمان ملل پيرامون ادامه روند شهرک سازي در مناطق اشغالي انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ؛ گلن در اين مصاحبه ضمن تاکيد بر غيرقانوني بودن روند شهرک سازي دذر سرزمين هاي اشغالي ، بر اين نکته که اين هشدارها از جانب سازمان ملل تاثيري بر اقدامات صهيونيست ها نمي گذارد ، تاکيد کرد.

مشروح اين مصاحبه به شرح زير است:

پرس تي وي : چگونه بايد به خبر تکراري اخطار سازمان ملل به رژيم صهيونيستي براي توقف شهرک سازي در سرزمين هاي اشغالي واکنش دهيم ، اقدامي که بارها رخ داده و تغييري در اقدامات اسرائيل رخ نداده است؟

گلن:تنها واکنش به اين اقدام تکراري و منسوخ آنست که آنرا مسخره بناميم و شايد تنها بيش از يک جمله معنا پيدا نکند و در تعبيري بهتر چيزي جز يک نمايش هاليوودي نيست ، شما حتي شاهد هيچگونه درگيري ، تظاهرات و يا هرگونه اعتراض به اين سياست توام با خشونت صهيونيست ها نيستيد و اين واقعا عجيب است.

حال اينکه تا پيش از اين شاهد آن بوديم که سازمان ملل با کوچکترين دخالت دولت هاي ليبي ، عراق و يوگسلاوي سابق در امور مردم فرمان ورود نيروهاي وابسته به امپرياليسم غربي را به خاک آن کشور صادر مي کرد. موضوع فوق ، چالشي بزرگ براي انتقاد از سياست هاي وابسته به آمريکاي سازمان ملل است که سعي مي کنند با داشتن برچسب آمريکايي در يک نمايش خيمه شب بازي خود را نماينده عدالت جهاني بنامند.

 بنابراين ، هنگامي که سازمان ملل جسارت برخورد با سياست هاي رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي را دارا نيست ، پس متوجه اين موضوع مي شويم که اين سازمان با دخالت مستقيم آمريکا نمي تواند اراده اي راسخ براي برخورد با بي عدالتي ها را داشته باشد و اين موضوع بسيار نگران کننده است.

پرس تي وي : آيا سازمان ملل با اتکا به صاحبان اصلي آن يعني سران کاخ سفيد اقدامي خواهد کرد تا شهرک سازي ها در سرزمين اشغالي سرانجام به يک هنجار تبديل شده و براي هميشه ادامه يابد؟

گلن:قطعا بله ، اين همان هدف اسرائيل است.صهيونيست ها قصد دارند تا کل سرزمين هاي بين دو رود نيل تا فرات را به تسخير و استعمار خود درآوردند که از سالها قبل به دنبال آن هستند.اما آنها بايد بدانند که اگرچه اين سرزمين ها سالها قبل براي آنها بود ، ليکن هم اکنون ديگر اينگونه نيست و آنها در اين منطقه بيگانه محسوب مي شوند.

براي توافق سازمان ملل براي ادامه شهرک سازي در سرزمين هاي اشغالي ، کافيست تا رئيس جمهور آمريکا به معاون يا نخست وزيرش بگويد که ما ديگر هيچگونه حمايتي از سازمان ملل چه از نظر نظامي و چه از نظر مادي نمي کنيم و با اين اقدام قطعا مقامات اين سازمان هم چاره اي جز پذيرفتن هر آنچه که آمريکاييها امر مي کنند ندارند.

اما آمريکا نيز قصد ندارد تا به صورت مستقيم خود را وارد اين درگيري کند تا با اين کار هويت به اصطلاح محبوب خود در جهان را از دست دهد و آنها قصد دارند تا با کاغذبازي هاي مرسوم روند را سوري به جلو پيش ببرند که در سکوت هميشگي اين اقدام صورت گيرد.

پرس تي وي : پس با اين شرايط نقش مردم فلسطين و به خصوص رهبر آنها در کجا رويت مي شود؟

گلن : مردم فلسطين و به خصوص رهبر آنان از ديد من نمي تواند کار چشمگيري را در تغيير اين وضعيت انجام دهد.اين تغيير تنها با حضور قدرت هاي برتر در جهان از جمله ايران ، روسيه و سوريه امکان پذير است تا آنها با حضور سياسي ، اقتصادي و اجتماعي در منطقه ، زمينه را براي تغيير مواضع در قبال مردم مظلوم فلسطين انجام دهند و از رفتارهاي وحشيانه صهيونيست ها در وقوع بزرگترين نسل کشي در خاورميانه حاضر جلوگيري کنند.

برچسب ها: پرس تی وی ، گلن ، مصاحبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار