وضعيت آلودگي هواي تهران و پيش بيني 24 ساعت آينده

آلاينده ذرات معلق كمتري از دو و نيم ميكرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده است و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط سالم مي باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران از ميزان غلظت كليه آلاينده ها نسبت به روز گذشته و در همين ساعت كاسته شده است به اين ترتيب ميانگين غلظت كليه آلاينده ها به غير از ايستگاه هاي دروسي، ستاد بحران، شادآباد، پارك شكوفه، پارك رازي، پاسداران، سوهانك، شهرك چشمه و فرمانداري شهر ري به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتري از دو و نيم ميكرون در ساير ايستگاه ها در حد مجاز بوده است و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط سالم مي باشد.

بنابراين گزارش: به دليل اينكه شاخص كيفيت هوا براي آلاينده دي اكسيد نيتروژن عدد بالاي 200 را در نظر گرفته است.

در تحليل پيش بيني ايستگاه هايي كه مقدار اطلاعات آن كمتر از 20 مي باشد منظور نمي گردد.

 گزارش هواشناسي و پيش بيني حاكي از آسماني صاف در پاره اي نقاط باد و گرد و خاك مي باشد به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در آستانه شرايط نا سالم براي گروه هاي حساس قرار مي گيرد.

ناگفته نماند كه اثرات بهداشتي آلاينده ذارت معلق كه را  از دو و نيم ميكرون در مناطق نا سالم براي گروه هاي حساس افزايش احتمال علائم تنفسي در افراد حساس تشديد بيماري قلبي و ريوي مرگ و مير زود رسي در افراد مبتلا به بيماري هاي قلب و ريوي و افراد مسن توصيه مي گردد:

افراد مبتلا به بيماري هاي قلبي و ريوي سالمندان و كودكا بايد فعاليت هاي طولاني مدت در فضاي باز را كاهش دهند./ع2
برچسب ها: آلودگی ، هوا ، نیتروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار