متخصص جراحي لثه و کاشت دندان دانشگاه علوم پزشکي مشهد گفت: بيش از 90 درصد بوي بد دهان مربوط به بيماري هاي دهان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر علي فروزانفر با اشاره به اين که بوي بد دهان بيماري نيست تاکيد کرد: بوي بد دهان يک حالت يا شرايط کلينيکي است که در بيش از 90 درصد موارد ناشي از استفاده نادرست يا استفاده نکردن از مسواک و نخ دندان است.

وي بيان کرد: براي جلوگيري از بوي بد دهان لازم است حداقل روزي ۲ بار صبح و شب از مسواک به صورت صحيح استفاده و بين دندانها نيز بايد با نخ دندان تميز شود چرا که ممکن است جمع شدن مواد غذايي بين دندانها منجر به پوسيدگي دندانها شود که علت بوي بد دهان است.

فروزانفر گفت: يکي ديگر از علتهاي بوي بد دهان بيماريهاي مربوط به لثه است که از التهاب لثه و عوارض مربوط به آن ناشي ميشود همچنين در بعضي افراد نيز وجود پرزهاي بلند زبان باعث باقي ماندن مواد غذايي روي زبان ميشود که به بوي بد دهان ميافزايد و اين افراد بايد سطح زبان خود را نيز با مسواک تميز کنند.

مدير روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي مشهد تصريح کرد: 90 تا 97 درصد از دلايل بوي بد دهان مربوط به بيماريهاي دهاني است و تنها ۳ درصد از دلايل بوي بد دهان مربوط به بيماريهاي کليه، معده، دستگاه گوارش و ... است.

فروزانفر گفت: براي جلوگيري از بوي بد دهان در برخي مواقع لازم است از دهان شويههاي معطر يا آنتي ميکروب نيز به صورت مقطعي استفاده شود؛ دهان شويههاي آنتي ميکروب با از بين بردن ميکروبهاي دهاني از بوي بد دهان جلوگيري ميکنند.

وي با بيان اينکه مصرف آدامس براي از بين بردن بوي بد دهان يک روش موقتي است، تصريح کرد: مصرف آدامس بوي بد دهان را درمان نميکند بلکه مانند دهان شويه به صورت موقتي باعث از بين رفتن بوي بد دهان ميشود اما براي از بين بردن قطعي بوي بد دهان حتماً بايد علل اصلي آن مشخص شود/س.

برچسب ها: دهان ، لثه ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.