سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: همزمان با سراسر استان کرمان طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور برای دو هزار و 500 رأس دام سنگین آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا اسلامی با اشاره به اقدامات دامپزشکی این شهرستان برای مبارزه با بیماری‌های دام اظهار داشت: واکسیناسیون دوره‌ای جمعیت دامی یکی از برنامه‌های کنترل بیماری فوق‌العاده مسری و خطرناک تب برفکی علاوه بر لزوم رعایت مقررات بهداشتی قرنطینه‌ای است.

وی افزود: همزمان با سراسر استان طرح واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور از 18 خردادماه آغاز شده و به مدت 20 روز کاری ادامه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان راور تصریح کرد: طی اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی بیش از دو هزار و 500 رأس از جمعیت دامی گاو و گوساله شهرستان راور علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به این‌که پیشگیری بهتر و کم هزینه‌تر از درمان بیماری‌ها است بنابراین واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راه‌های جلوگیری از بیماری در دام‌ها محسوب می‌شود.

اسلامی تصریح کرد: صیانت از سرمایه دامی کشور یکی از وظایف ذاتی دامپزشکی است و به این منظور اکیپ‌های فنی و عملیاتی دامپزشکی شهرستان راور به طور مستمر کار واکسیناسیون دام‌ها را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تب برفکی بیماری ویروسی است که به دلیل میزان واگیری بالا در دام موجب کاهش تولید شیر و گوشت شده و می‌تواند از طریق مرگ و میر دام خسارت‌های زیادی به دامداران وارد کند.

اسلامی تصریح کرد: همکاری دامداران با اکیپ‌های واکسیناسیون کمک زیادی به زیر پوشش قرار دادن جمعیت دامی شهرستان راور می‌کند.
برچسب ها: کرمان ، تب برفکی ، راور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.