تا وقتي نياز جوانان را نشناسيم و ندانيم آنها چه نياز و انتظاري دارند نمي‌توانيم کاري از پيش ببريم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، محسن جلالي روانشناس گفت: تا وقتي نيازمندي‌هاي جوانان را نشناسيم و ندانيم آنها  چه نياز و انتظاري دارند نمي‌توانيم کاري از پيش ببريم.
وي اضافه کرد: در جشنواره حضرت علي اکبر(ع) از 15 جوان موفق و برتر استان در حوزه‌هاي مختلف تجليل مي‌شوند اما اين تنها آغاز راه است و نياز است از اين جوانان حمايت‌هاي لازم صورت گيرد.
محسن جلالي اظهار داشت: دوره‌ي جواني دوره حساس و بسيار مهم زندگي آدمي است در اين دوره بايد به نيازهاي روحي و رواني و بالاخص نياز اجتماعي جوان به خوبي پاسخ داده شود.
وي افزود: توجه به نيازهاي فرهنگي و شناسايي آنها مخصوصا در ميان جوانان اين مساله اهميت بيشتري دارد و با شناخت نيازهاي فرهنگي، هويت فرهنگي اصالت بيشتري به خود مي‌گيرد و سرمايه‌هاي فرهنگي يعني دانش، مهارت، فنون، علوم و تکنولوژي توسعه مي‌يابد.
اين روانشناس گفت: امروز عوامل متعددي بر فرهنگ جامعه اثر مي‌گذارند، فرهنگ پذيري و دروني کردن فرهنگ از يک طرف تحت تاثير خانواده و اجتماعي از طرف ديگر تحت تاثير برنامه‌هاي نهادهاي فرهنگي است که وظيفه‌ي انتقال، ارتقاء و انتقاد فرهنگي را بر عهده دارند و فرآورده‌هاي فرهنگي از جامعه و برنامه‌هاي آن کسب مي‌شود و هر چقدر از اين برنامه‌هاي غني‌تر باشد و بر باورها، قوانين، عادات مطلوب و ايدئولوژي مسلط اجتماعي بنا شده باشند مفيدتر خواهند بود برنامه‌هاي فرهنگي نهادها به عنوان وسايل مهم آموزش فرهنگي و هنري در جامعه مطرح هستند حال اگر محتواي اين برنامه‌ها مناسب حال جوانان نباشد يا مورد بي‌توجهي آنان قرار گيرد اثرات منفي خواهد داشت.
محسن جلالي بيان داشت : کارهاي اساسي بايد در زمينه‌ فرهنگي و هنري براي جوانان انجام داد تا توجه به مقتضيات کنوني دوباره احياء برنامه‌ريزي بر اساس اصل، نياز سنجي تهيه شود و در اين زمينه نياز سنجي فرهنگي نسل جوان امري ضروري است./ز
برچسب ها: جوان ، فرهنگی ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار