مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 340 طرح صنعتی در این استان در دست اجرا و احداث است.

رحمان کرمی افزود: برای اجرای این تعداد طرح 35هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.
وی اظهار داشت: کارخانه فولاد یک میلیون تنی، پتروشیمی لردگان، شرکت نان صنعتی، نساجی، کاشی و سرامیک، ورق های گالوانیزه، تولید غلطک، کامپوزیت و بسته بندی آب معدنی از جمله واحدهای تولیدی در دست اجرا در این استان است.
کرمی یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و 179 واحد تولیدی در بخش صنعت در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که این واحدها زمینه اشغال 22هزار و 180نفر را فراهم کرده است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود مشکلات از جمله تحریم های اقتصادی در سال1391، صنعت استان چهارمحال و بختیاری روند مطلوبی داشته است و در این مدت زمانی نیز ماشین آلات مورد نیاز راه اندازی واحدهای تولید وارده استان شده است که این بیانگر رشد صنعتی می باشد.
وی گفت: در سال گذشته صدور جواز برای راه اندازی واحدهای صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری 21درصد رشد یافت و در بخش اشغال واحدهای صنعتی 62 درصد افزایش وجود داشته است و سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال 91 بیش از 541 درصد رشد را نشان می دهد.
کرمی، از راه اندازی ستاد شهرک های صنعتی برای حمایت از بخش تولید خبر داد و افزود: این ستاد 483 مصوبه برای تقویت بخش تولید داشته که 92 درصد این مصوبات اجرایی شده است و 820 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار واحدهای تولید قرار گرفت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مهمترین مزیت صادرات کالا از این استان، کالاهای غیر نفتی می باشد و صادرات غیرنفتی از استان چهارمحال و بختیاری در دو ماهه گذشته 44 درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.
وی گفت: از این استان هم اکنون 30 قلم کالا به بازارهای هدف صادر می شود که این کالاها شامل: بادام، لبنیات، آب معدنی، موکت، کاشی، گز و شکلات می باشد.
هم اکنون طرحهای بزرگ صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری در حال احداث است که با بهره برداری از این طرح جهش مطلوبی در بخش صنعت این استان رخ خواهد داد./س
برچسب ها: طرح ، صنعتی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.