اداره كل بنادرو دريانوردي مازندران به عنوان اولين دستگاه اجرايي در استان ، موفق به دريافت گواهينامه سيستم مديريت امنيت اطلاعات شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيد نبي سيدپور گفت: در سايه تلاش و جديت همكاران اين اداره كل، بندر نوشهر در تاريخ 12و 13 ماه جاري مورد مميزي شركت توف‌نورد ايران قرار گرفت و به عنوان اولين دستگاه اجرائي در استان مازندران، موفق به دريافت گواهينامه سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS) بر اساس استاندارد ISO 27001:2005 شده است.

مديركل بنادر و دريانوردي استان مازندران با اعلام اين مطلب افزود: در راستاي ارتقاي سطح امنيت اطلاعات و ايمن‌سازي فضاي تبادل اطلاعات، اين اداره كل از اواخر سال 90 مبادرت به انجام مقدمات لازم جهت استقرار سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS) در بندر نوشهر نموده است كه بر اساس آن، پروژه‌هاي متعددي از جمله استانداردسازي اتاق سرور، ارتقاء و بهينه‌سازي تجهيزات اكتيو و پسيو شبكه، تهيه و نصب و راه‌اندازي تجهيزات ذخيره‌سازي، پشتيبان‌گيري و مجازي‌سازي و همچنين ارتقاء سطح امنيتي نرم‌افزارهاي كاربردي را تعريف و اجرا نموده است.

مدير منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر با تأكيد بر لزوم اتخاذ تدابير مناسب جهت حفاظت از اطلاعات در راستاي حركت به سمت يك سازمان چابك و مبتني بر فناوري اطلاعات، خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه كليه فرايندهاي اصلي اداره كل در بستر الكترونيكي اجرا مي‌شوند، به همين علت در جهت ارتقاء سطح امنيت اطلاعات و ايمن‌سازي فضاي تبادل اطلاعات و همچنين حفظ و تداوم كسب و كار ،اقدام به پياده‌سازي سيستم مديريت امنيت اطلاعات (ISMS ) نموده است.

وي لازمه تحقق اهداف سازمانها در حوزه رقابت جهاني را بهره گيري ازفناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان يكي از اولويت هاي راهبردي آنان در كسب و كار برشمرد و افزود: بكارگيري يك استاندارد جامع و نظام‌مند جهت حفظ امنيت اطلاعات از اهميت بسزايي برخوردار بوده و يكي از نيازهاي اصلي سازمانها محسوب مي‌گردد كه سيستم مديريت امنيت اطلاعات ( ISMS ) پاسخي به اين نياز است.

 سيدپورشناسايي مخاطرات سازمان به صورت سيستماتيك،ارتقاء سطح محرمانگي ، يكپارچگي و دسترس‌پذيري اطلاعات و در نتيجه بهبود مداوم كسب و كار و ايمن سازي دارايي هاي سازمان و ايجاد اطمينان نزد مشتريان را از پيامدهاي دريافت اين گواهينامه عنوان كرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار