یک کارشناس سیاست خارجی گفت: کشورهاي اروپايي در راستاي پيگيري روابط اقتصادي خود با ايران، با بخش خصوصي همکاري مي‌کنند، چرا که منافع اقتصادي را نمي‌توان درگير سياست‌هاي دولتي کرد.

" حسین معين‌آبادي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاش شرکت‌هاي اروپايي براي ادامه تجارت با ايران، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران در طول تاريخ گذشته شريک اول اقتصادي کشورهاي اروپايي همچون انگلستان و آلمان بوده است.

وی ادامه داد: قطع روابط اقتصادي و پيگيري ادامه تحريم‌هاي آمريکا به نفع کشورهاي اروپايي نبوده و آسيب‌هاي جدي به اقتصاد اين کشورها خواهد زد.

معین‌آبادی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران داراي موقعيتی ژئوپلتيکي و استراتژيکي به عنوان دسترسي به دالان شمال و جنوب مطرح بوده، بنابراین افزایش تحریم‌های آمریکا فرصت‌هاي اقتصادي بسياري را از کشورهاي اروپايي گرفته است.

وی تصريح کرد: شرکت‌هاي اروپايي و بخش خصوصي همواره براساس منافع متقابل و با ساز و کارهاي منطقي، روابط متقابلي را با جمهوري اسلامي داشته و سود بسياري از اين روابط به هر دو کشور مي‌رسد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: کشورهاي اروپايي در راستاي پيگيري روابط اقتصادي خود با ايران، با بخش خصوصي همکاري مي‌کنند، چرا که منافع اقتصادي بخش خصوصی را نمي‌توان درگير سياست‌هاي دولتي کرد.

گفتني است؛ با وجود محدوديت‌هاي وضع شده بر تجارت با ايران، بسياري از کشورهاي بزرگ انگليسي، از طريق ترکيه و روسيه با ايران مشغول تجارت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار