در این جلسه با نمودار شبکه اترنت Hub/ switch و ملاحظات کلیدی – اجزای اختیاری و محدودیت های آن آشنا می شوید.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران؛ این نمودار استفاده از Hub اترنت با switch  را در شبکه نمایش می دهد.

ملاحظات کلیدی : باید بگوئیم Hub و switch های اترنت ،‌ اغلب شبکه بندی رایانه ای متعدد را میسر می سازند.

معمولاً ( اما نه همه ) Hub و switch  های اینترنت چهار پورت یا بیشتر را پشتیبانی می کنند. اما اجزای اختیاری همانطور که قبل هم گفتیم لازم نیست که تمام دسترسی اترنت ،‌ چاپگرها و غیر وصل باشد، کافیست هر کدام که مورد تمایز نیست از نمودار خود حذف کنیم.

Hub و switch های اضافی را می توان به چیدمان مقدماتی فوق اضافه کرد. اتصال Hub ها و switch  ها به یکدیگر باعث می شوند تعداد رایانه ها و دستگاه های قابل اتصال به شبکه را  افزایش دهد.

حال محدودیت ها: کلید رایانه ها که متصل به Hub و switch هستند نیاز به کارت شبکه فعال دارند. 
همانطور که می دانید Hub و switch ها نمی توانند مستقیماً‌ با اتصال اترنت ارتباط برقرار کنند ولی باید یک رایانه به عنوان کنترل کننده اتصال اینترنت عمل کنند و سایر رایانه ها و دستگاه ها به وسیله آن به اینترنت وصل شود. برای این کار ما می توانیم از نرم افزار اشتراک گذاری اینترنت ( ICS) را بر روی هر رایانه نصب کنیم  اما بخاطر اینکه کار آسان تر شود استفاده از نرم افزار ICS موجود در ویندوز آسانترین راه حل می باشد.

در این فصل با دستگاه و تجهیزات شبکه های رایانه ای ، و نقش آنها در شبکه ،‌ پهنای باند و انواع چیدمان شبکه آشنا شدیم. حالا که اطلاعاتی جامع و کاربردی در این باره دارید می توانید تصمیم درستی درباره نوع شبکه منزل یا محل کارتان بگیرید.

در جلسه بعد با اولین شبکه رایانه ای من  و رسم نقشه شبکه و اقدامات اولیه آشنا خواهید شد./ح

برچسب ها: شیکه ، رایانه ، اترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار