در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان ، در کردستان ایران در یک دره نسبتاً وسیع از دو طرف غرب و شرق با کوههای پوشیده از جنگل است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جنگل و بیشه زارهای نیمه انبوه اراضی را پوشش داده که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی بوده ، در حالیکه سایر گونه‌های جنگلی دیگر مانند گلابی وحشی، زالزالک، بادام در شیبها و نقاط مختلف آن خودنمایی می‌کند.
سراتوفیلیوم، سریوفیلیوم و گونه‌هایی از گیاهان خاردار و گیاهان حاشیه‌ای همچون ، هزارنی، بارهنگ آبی، نیلوفر آبی، علف هفت‌بند، پیچک‌ها، لویی و بزواش، جگن و نعناع از پوشش‌های گیاهی آن بشمار مي رود. 
در حالي که اين مکان بهشت پرندگان است ، بیش از ۳۱ گونه پرنده بومی و مهاجر در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد تقریباً ۱۴ گونه بومی و مابقی انواع پرندگان از جمله  اردک سرحنایی و سرسبز بوتیمار بزرگ و کوچک، انواع چنگر، پرستوهای دریایی از گونه‌های با ارزشمند در اين مکان زيبا به شمار می‌آیند.
این دریاچه به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد جغرافیایی و اقلیمی، نه تنها یکی از جاذبه‌های دیدنی در سطح کشور بلکه نماد معرفی استان کردستان شمار می‌رود.
همچنين در میان جنگل‌های انبوه و زیبای بلوط و گونه‌ها مختلف درختان جنگلی، سرزمین باشکوه را در غرب ایران پدید آورده و آن را به مهم‌ترین جاذبه گردشگری غرب کشور تبدیل کرده است.
تالاب زریبار یکی از منحصر به فردترین دریاچه‌های آب شیرین در جهان بشمار می‌رود و کلیه شرایط جامع یک تالاب بین‌المللی را داراست و حتی با موافقت کنوانسیون رامسر بزودي ثبت جهانی می‌شود./ف









برچسب ها: جنگل ، گونه ، وحشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار