مجري راديو در استراليا بعد از طرح سؤال درباره همجنس گرايي همسر نخست وزير اين کشور از کار برکنار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "هووارد ساتلر" مجري برنامه هاي راديويي در استراليا که از جوليا گيلارد نخست وزير اين کشور پرسيده بود آيا همسر شما همجنس باز است، از کار در ايستگاه راديويي 6 پي آر در پرث معلق شد. 

ساتلر روز پنجشنبه در مصاحبه با گيلارد، با وي درباره شايعات، دروغ ها، کنايه ها و "شوخي هاي زننده" صحبت کرده بود. گيلارد نيز در پاسخ گفته بود: گمان مي کنم اين مسئله صحت داشته باشد. دستکم اين هفته که يک نمونه آن را شاهد بوديم. نخست وزير استراليا در سخنان خود به منوي غذاي ارائه شده در مراسم تبليغات و جمع آوري کمک مالي براي جناح مخالف دولت اشاره داشت. در اين منو، غذايي با عنوان " بلدرچين سوخاري جوليا گيلارد" کنتاکي ديده مي شد. 

مجري برنامه راديويي در ادامه از گيلارد پرسيد آيا ماتيسون، همسر شما، همجنس باز است؟ نخست وزير استراليا نيز در پاسخ (با اشاره به اينکه شايد نحوه آرايش موي همسرش اين شائبه را پديد آورده است)، گفت: «اين مضحک است. نمي دانم آيا هر چيز احمقانه اي که گفته شده، اکنون بايد در اينجا برايم بازگو شود. اما مي دانيد خطاب به همه آرايشگرها از جمله همه مرداني که برنامه ما را مي شنوند، مي گويم به نظرم در زندگي نمي توان به شغلي که در آن انسان هاي متفاوتي مشغول به کار هستند، نگاه کرد و گفت ما درباره همه اين اشخاص چيزي مي دانيم.  اين مضحک است، مگر نه؟

زمانيکه مجري برنامه بر گرفتن پاسخ از گيلارد اصرار کرد، نخست وزير استراليا از مجري خواست تا رفتار مضحک نداشته باشد. گيلارد روز جمعه نيز هنگام بازديد از مدرسه آدلايد از پاسخگويي به سؤالات درباره مصاحبه راديويي اش خودداري و ابراز نگراني کرد برخوردهايي که با او شده است  منجر به رويگرداني زنان و دختران جوان از مشاغل دولتي خواهد شد. 

روزنامه سيدني مورنينگ هرالد نيز با انتشار مقاله اي نوشت  مدير ايستگاه راديويي 6پي آر استراليا از جوليا گيلارد عذرخواهي کرده و سؤالات مجري را توهين آميز و نامربوط دانسته است. مدير ايستگاه راديويي همچنين از تعليق فعاليت مجري برنامه تا زمان بررسي و تکميل تحقيقات داخلي خبر داد. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار