رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: 1600 کانديد در تهران براي 31 کرسي به رقابت مي‌پردازند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد کوليوند رئيس هيئت مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا  در نشست خبري امروز جمعه (24 خرداد) اظهار داشت: به طور کلي سيصد هزار و 165 نفر در کشور براي انتخابات شهر و روستا ثبت نام کردند که 54 هزار نفر جهت شوراي شهر و 24 هزار و 500 نفر جهت شوراي روستاها ثبت نام کرده‌اند.

وي ادامه داد: 10 هزار کرسي براي شوراي اسلامي شهر و 19 هزار و 700 کرسي جهت شوراي روستاها در نظر گرفته شده است.

کوليوند با بيان اينکه تقارن انتخابات رياست جمهوري و اتنخابات شوراهاي شهر و روستا براي اولين بار در کشور اتفاق افتاده تصريح کرد: هماهنگي‌هاي لازم در کل کشور صورت گرفته و در تمام کشور صد هزار ناظر و دو هزار و 200 بازرس تعيين شده است.

كوليوند افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري حماسه سياسي از صبح امروز در شهرها وروستاهاي کشور آغاز شده است.

وي رقابت کانديداهاي شوراي شهر و روستا در تهران را سنگين دانست و اظهار داشت: 1600 کانديد در تهران براي 31 کرسي به رقابت مي‌پردازند.

در ادامه نشست حسين طلا رئيس شوراي عالي نظارت برانتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا بيان داشت: گزارش انتخابات نشان مي‌دهد که هيچ مشکلي در روند انتخابات وجود نداشته و هيئت نظارت براي جلوگيري از تخلف در انتخابات پيگيري مستمري دارد.

وي ادامه داد: 5 هزار و 836 حوزه در استان تهران به انتخابات شوراي شهر و روستا تخصيص يافته که در کل 17 هزار ناظر بر آن نظارت دارند.

طلا افزود: در شعب شهري تهران نيز 300 هزار ناظر در شعب اخذ راي حضور دارند.

رئيس هيئت عالي نظارت تصريح کرد: در 41 شهر استان تهران 4 هزار و 60 کانديدا براي حضور در 3 هزار و 351 کرسي رقابت مي‌کنند.

وي اضافه کرد: هزار و سيصد و نود چهار هزار کرسي روستايي وجود دارد و تعداد 3 هزار و 496 داوطلب تاييد شده نيز وارد اين عرصه شدند.


ادامه دارد...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار