حماسه سياسي 24 خرداد/

وزير کشور در جمع خبرنگاران: شمارش آرا طبق قانون و به صورت دستي خواهد بود

وزير کشور گفت: شمارش آرا طبق قانون و به صورت دستي خواهد بود لذا فرآيند انتخابات از طريق سامانه جامع انجام مي‌شود.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران مستقر در وزارت کشور "مصطفي محمد نجار" وزير کشور دقايقي پيش با همراهي اعضاي هيئت اجرايي انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاران ما در تمام شعب اخذ راي کشور از آغازين ساعات صبح امروز با بهره‌گيري از تمام ظرفيت‌ها کار انتخابات را آغاز کردند.

وي افزود: طبق گزارش‌هايي که تاکنون به دست ما رسيده است اذعان دارد که ملت ايران با حضور پرشور بر سر صندوق‌هاي راي و به تبعيت از مقام معظم رهبري که در اولين ساعات اخذ راي حضور پيدا کردند و راي خود را بر سر صندوق راي انداختند، آغاز کردند.

نجار با اشاره به حضور هيئت مرکزي اجرايي انتخابات گفت: اعضاي هيئت مرکزي اجراي انتخابات با حضور در ستاد انتخابات کشور از روند برگزاري انتخابات بازديد کردند.

نجار در پاسخ به اين سوال که آيا پس از اتمام زمان انتخابات آرا به صورت الکترونيکي يا دستي شمارش خواهند شد؟ اظهار داشت: شمارش آرا طبق قانون و به صورت دستي خواهد بود لذا فرآيند انتخابات از طريق سامانه جامع انجام مي‌شود.

رئيس هئيت اجرايي انتخابات در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا نمايندگان کانديداها در سر صندوق‌هاي راي حضور خواهند داشت يا خير؟ تاکيد کرد: اين موضوع را به صورت مکتوب به کانديداها اعلام کرديم و از آنها دعوت شده است که تمام نمايندگان خود را براي حضور در تمام شعب اخذ راي معرفي کنند.

نجار با بيان اينکه مردم مي‌توانند از 6 نفر کانديداها هر کدام را به سليقه خود انتخابات و راي دهند ادامه داد: بلافاصله بعد از اتمام راي گيري شمارش آرا را سريعتر از گذشته آغاز خواهيم کرد اما دقت و شفافيت را فداي سرعت نمي‌کنيم.

وزير کشور در پاسخ با اشاره به اعلام پيروزي کانديداها قبل از اتمام شمارش آرا تصريح کرد: هرگونه گمانه‌زني درباره نتيجه انتخابات قبل از اينکه وزارت کشور آن را اعلام کند ناصحيح بوده و موجب تشويش اذهان عمومي مي‌شود.

نجار در پايان خاطر نشان کرد: زمان برگزاري انتخابات با صلاحديد وزير کشور قابل تمديد است لذا ملت ايران با حضور دسته جمعي و خانوادگي خود اين حضور را پررنگ‌تر و پرشورتر کنند.

مصطفي محمدنجار وزير کشور گفت: به تمامي مردم بايد بگويم که هر اطلاعاتي که از شعب اخذ راي به وزارت کشور اعلام شود، به طور حتم از صدا و سيما اعلام خواهيم کرد.

وي افزود: طبق آمارهاي بدست آمده حدود 1 ميليون و 600 هزار نفر راي اولي و 50 ميليون حائز شرايط راي دادن در کشور وجود دارد.

نجار تصريح کرد: مردم بايد بدانند که وزارت کشور هر اطلاعاتي که از شعب اخذ راي بدست آورد، تنها در صدا و سيما اعلام مي‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، تشویش ، وزارت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار