حمايتهاي مالي، اختصاصي وامهاي بلند مدت، حمايتهاي آموزشي تكنولوژي و بازاريابي باعث پيشرفت درصنايع كوچك ومتوسط ميشود.

نبي زاده كارشناس اقتصادي در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: جايگاه ويژه واهميت صنايع كوچك و متوسط دردهه گذشته به خصوص در كشورهايي كه از جرگه كشورهاي در حال توسعه به پيشرفته صعود كرده اند بسيار روشن بوده است، تدوين سياست گذاري واعمال حمايتهاي مناسب از اين صنايع بستگي به درك اين مقوله مهم دارد.
وي افزود: سياست گذاري در حمايت ازصنايع كوچك و متوسط بايد در برنامه توسعه كشورها مورد بررسي قرار گيرد امروزه برنامه هاي توسعه اي وحمايت دولت در كشورهاي جنوب شرق آسيا به سوي اين صنايع سوق پيدا كرده است و مقدار انبوهي از پوشاك با برند معروف در كارگاههاي كوچك خانگي توليد و به بازارجهاني عرضه مي شود.
وي در ادامه به جايگاه با ارزش صنايع كوچك در اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: اين صنايع كم هزينه، چابك، هماهنگ با شرايط ومشكلات اقتصادي عمل ميكنند و به سرمايه گذاري هنگفت و تكنولوژي خاص نياز ندارد.
نبي زاده گفت: چنانچه حمايت مناسب و به موقع از اين صنايع صورت بگيرد افزايش كارايي و توانايي رشد از لحاظ مالي ورتبه اقتصادي براي كشور به همراه دارد.
اين كارشناس اقتصادي عنوان كرد: تعداد زيادي ازكارگاه هاي صنعتي كوچك با كارايي وپتانسيل بسيار قوي در مناطق مختلف كشور به خصوص تبريز و اصفهان به طور خودجوش مشغول به كارهستند و نياز به سازمان دهي مناسب دارند.
وي ادامه داد: حمايتهاي مالي، اختصاص وامهاي بلند مدت و حمايتهاي آموزشي وتكنولوژي از اين صنايع بسيار اثر بخش عمل مي‌كند و بنگاههاي كوچك با ايجاد شغل مي توانند درصد قابل توجه اقتصاد كشوررا پوشش دهند.
نبي زاده در ادامه افزود: يكي از مهمترين حمايتهاي دولت ازبنگاههاي كوچك دادن آموزش فروش و بازاريابي است يافتن بازار مناسب براي توليدات يكي ازمشكلات پيشرو در صنايع كوچك به حساب مي آيد پيشرفت و توسعه در اين صنايع در گروه شناخت صحيح متقاضيان است.
وي در پايان گفت: در بخشهاي صنعتي، ريخته گري، تراشكاري و ساخت قطعات صنعتي مي‌توان ازقابليت بنگاهها استفاده كرد وگاهي به سوي ورود به صنعت مادر را به صنايع كوچك نشان داد.

برچسب ها: صنایع ، پیشرفت ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار