در یکی دو ماه گذشته اخبار و شایعات زیادی در مورد نسل جدید iOS، سیستم عامل گجت های هوشمند اپل به گوش رسید و در نهایت اپل در هفته گذشته به طور رسمی از این سیستم عامل رونمایی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرکت اپل به طور رسمی جدیدترین نسخه ی سیستم عامل iOS یا همان iOS7 را معرفی کرد، این سیستم عامل که بر روی اسمارت فون آیفون، تبلت آی پد، و آیپاد تاچ قرار گرفته است.


بنا بر گفته توسعه دهندگان آن، شاهد بیشترین تغییرات ایجاد شده، از زمان معرفی نسل اول آن بر روی آیفون بوده است.


iOS7 دارای یک طراحی جدید در رابط کاربری خود است، به طوری که این نسخه از iOS مسطح تر شده است و علاوه بر آن از ویژگی های جدیدی مانند Control Center و یا مرکز کنترل استفاده می کند، که دسترسی سریع تری را به دکمه ها، کنترل ها، شبکه ی بیسیم و ... برای کاربر فراهم می کند.


قابلیت چندکاری  یا مولتی تسکینگ تا حد زیادی پیشرفت کرده است است به عنوان مثال در این نسخه، برنامه ها بدون مصرف باتری می توانند باز بمانند. مرورگر سافاری نیز در این نسخه دچار تغییرات شده است و مرور کردن صفحات وب و سویچ بین تب ها نسبت به نسخه قبلی بهتر شده است.

تغییر در رابط کاربری دوربین، تغییر در Siri دستیار صوتی اپل، اضافه شدن ویژگی های مربوط به رانندگی مانند مسیریابی و یا مدیریت تماس ها با استفاده از  دستیار صوتی و قابلیت های مانند به روز رسانی خودکار برنامه های نصب شده از دیگر ویژگی این نسخه از iOS می باشد، iOS7 از پاییز سال میلادی جاری برای کاربران در دسترس خواهد بود و برروی گجت های آیفون4، آیپد2 و نسخه های جدیدتر از آن ها نصب خواهد شد.


برچسب ها: سیستم عامل ، اپل ، گجت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار