سرپرست گروه آوای مهربانی از برگزاری کنسرت ملل در روزهای یکم و دوم تیرماه با حضور "دولتمند خلف" هنرمند بزرگ تاجیکستان در چهارم و پنجم تیر در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سهیلا پورگرامی، سرپرست و خواننده گروه آوای مهربانی در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی درخصوص کنسرت ملل این گروه اظهار داشت: در این کنسرت، کارهای سنتی و فولکلور به زبان های ایرانی و تاجیکی اجرا می شود.
وی با اشاره به تاکید مسئولین کشور به همکاری و بهره مندی از موسیقی تاجیکستان در ایران خاطرنشان کرد: امیدوارم این سخنان فقط در قالب شعار باقی نماند و مسئولین با حضورشان نشان دهند که حرف هایشان عملی خواهد شد.
پورگرامی ضمن بیان اینکه بدون هیچگونه حمایتی نسبت به برگزاری این کنسرت اقدام کرده است، تصریح کرد: به دنبال بازتاب بین المللی کنسرت ملل هستیم و از آن جهت که استاد دولتمند خلف، یکی از شناخته شده ترین هنرمندان تاجیکستان است از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن و خانه موسیقی، مدیران فرهنگی - هنری و سفرای کشورهای مرتبط دعوت بعمل خواهد آمد تا با حضورشان باعث دلگرمی باشند و شاهد حمایت های آتی مسئولین کشور باشیم.
سرپرست گروه آوای مهربانی در خصوص نحوه آشنایی خود با دولتمند خلف گفت: در تاجیکستان هر ساله برنامه هایی برگزار می شود که عموما به صورت ترکیبی ، به خواندن قطعاتی از زبان های گوناگون پرداخته   می شود. در این برنامه ها با دولتمند خلف آشنا شدیم و پروسه دعوت از ایشان و برگزاری کنسرت حدود یک سال طول کشید.
این هنرمند ادامه داد: دولتمند خلف به واسطه علاقه به موسیقی خراسانی و نزدیکی این دو زبان به یکدیگر، قطعاتی به این زبان ها را اجرا خواهد کرد.

پورگرامی تاکید کرد: تلاش می کنیم در قبال دولتمند خلف هم مهمان نواز خوبی باشیم و هم بتوانیم خودمان را بیشتر و بهتر به آنها بشناسانیم.
خواننده گروه آوای مهربانی هدف از برگزاری کنسرت ملل را برقراری دوستی دانست و گفت: با اجرای کنسرت ملل همراه دولتمند خلف به دنبال برقراری دوستی با سایر کشورها هستیم که منافع اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهد داشت.

عرضه ویدئوی کنسرت تلفیقی همزمان با اجرا

پورگرامی در خصوص انگیزه برپایی کنسرت تلفیقی در روزهای چهارم و پنجم تیرماه اذعان داشت: کار تلفیقی که ترکیبی از موسیقی سنتی، پاپ و جاز است، به منظور آشنا کردن علاقمندان موسیقی پاپ با موسیقی سنتی به ویژه جوانان انجام شد تا در قالبی جدید هر دو نوع پاپ و سنتی را تجربه کنند که علاوه بر استقبال جوانان، مورد استقبال سایر گروه های سنی نیز قرار گرفت.
پورگرامی از انتشار CD ویدئویی قطعات اجرا شده در کنسرت تلفیقی خبر داد و افزود: این CDها توسط بنیاد رودکی تهیه شده اند و پیش از برپایی کنسرت در محل تالار وحدت عرضه می شود.
وی ادامه داد: بسیاری از دوستان توصیه می کردند که آثار را به صورت آلبومی در بازار به فروش برسانیم اما من معتقد هستم مجموعه آثار هنرمندان  می بایست از جایگاه خودش روانه بازار شود.
سرپرست گروه آوای مهربانی در پایان  تاکید کرد: در کنسرت تلفیقی تمام تلاش خود را کرده ایم که شان و جایگاه موسیقی سنتی زیر سئوال نرود.
شایان  ذکر  است  کنسرت  ملل  یکم  و  دوم  و  کنسرت  تلفیقی  چهارم و پنجم  تیر ماه  به  سرپرستی  و  خوانندگی  " سهیلا پورگرامی " در تالار وحدت اجرا می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار