استاد علوم سياسي دانشگاه شهر كوجالي تركيه معتقد است: كه بعد از گذشت بيش از دو هفته از اعتراض هاي ميدان تقسيم در استانبول، نشانه هاي واقعي در زمينه تلاش براي حل بحران تركيه به چشم نمي خورد، زيرا مسوولان در گفتارشان يك رويكرد دارند، اما در عمل رفتاری متفاوت از خود بروز مي دهند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سمير صالحه در مصاحبه با العالم، افزود: دولت حزب "عدالت و توسعه" به دنبال اين است كه بحران به وجود آمده در تركيه را به شيوۀ خاص خود حل و فصل كند.

استاد علوم سياسي دانشگاه شهر كوجالي تركيه سخنان مسوولان را متناقض و به دور از حقيقت عنوان كرد و گفت: آنان در حالي اعلام مي كنند كه پليس وارد ميدان تقسيم نشده است كه اين نيروها با ورود به آنجا و رفتار خشونت آميز خود عامل ايجاد اين بحران شده اند.

وي افزود: اكنون گفته مي شود كه گروه هاي تندروي افراطي تلاش مي كنند تا معترضان در ميدان تقسيم را تحت سلطه خود درآورند و بايد اين گروه ها را از ميدان دور كرد، در حالي كه بايد ابعاد سياسي تظاهرات و تجمع ها مورد توجه قرار گيرد و اين كه آيا دولت تركيه در ديدار با نمايندگان تجمع كنندگان موفق به جلب نظر آنان خواهد شد؟

صالحه با بيان اين كه رجب طيب اردوغان،نخست وزير تركيه، با بسياري از نمايندگان مراكز و سازمان ها و شخصيت هاي جامعه مدني ديدار كرده است، گفت: در صورتي كه دولت تركيه براي پايان دادن به بحران جدي باشد، بايستي نقطه نظرات مشتركي ايجاد شود، ولي دولت عدالت و توسعه مي خواهد بحران را به شيوه خود اداره كند.

وي اظهار داشت: كمال قليچدار اوغلو رهبر حزب جمهوري خلق تركيه و از مخالفان سياسي دولت، ديشب از رئيس جمهوري تركيه درخواست كرد كه نشستي با رهبران سياسي برگزار كند و اين در حالي است كه ادامه اين روند به نفع دولت عدالت و توسعه نيست، زيرا دولت بايد وضعيت موجود را اداره كند.

صالحه گفت: اگر دولت عدالت و توسعه نمي خواهد دراين گونه نشست ها شركت كند، بايد به ميدان برود و با تظاهركنندگان ديدار كند و با آن ها به توافق برسد.

برچسب ها: ترکیه ، اعتراض ، تظاهرات ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار