مديركل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: 552 نفر ساعت پايش طي يك سال اخير در حوزه محيط زيست استاني توسط كارشناسان اين بخش صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از كل حفاظت محيط زيست استان قم و به نقل از محمود علي ركني، مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم كه بمناسبت هفته محيط زيست گزارشي از عملكرد حفاظت محيط زيست استان از هفته محيط زيست سال 91 تا هفته محيط زيست سال جاري اعلام نمود ، تعداد واحد هاي صنعتي و خدماتي و معدني كه ضوابط و استاندارد هاي زيست محيطي را  رعايت نكردند 205 مورد بوده است كه براي 170 مورد آنها اخطاريه  صادر شده و 35مورد از آنها هم به علت عدم رعايت استاندارد ها و ضوابط زيست محيطي تعطيل شده اند. همچنين 4 مورد مكان يابي زباله انجام شده است و تعداد استعلام هايي كه براي صدور گواهي تاسيس و احداث واستقرار صورت  گرفته است 240 مورد بوده است. 
وي تعداد مجوز ها جهت بهره برداري واحد هاي صنعتي، خدماتي و معدني را 360 مورد اعلام كرد. 
مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم ،سرشماري هاي صورت گرفته از حيات وحش استان  را 1650مورد و گشت و كنترل از مناطق واجد ارزش هاي زيست محيطي  را 23031 نفر ساعت اعلام كرد. 
ركني در مورد احيا و زنده گيري حيات وحش هم افزود: با تكيه بر تجربه و تخصص و وظيفه مندي كارشناسان مربوطه، علاقه مندان و دوستدان طبيعت استان 200 مورد احيا و زنده گيري حيات وحش در استان  صورت گرفته است. 
مدير كل حفاظت محيط زيست استان قم از ديگراقدامات مهم اين اداره كل طي يك سال اخير به انتقال 20 راس آهو جهت افتتاح اولين سايت تكثير و پرورش اهو  توسط بخش  خصوصي در استان اشاره كرد كه در ايام نوروز شاهد اولين  زاد آوري توسط اين سايت بوديم كه نشان از موفقيت نسبي طرح درمراحل اوليه دارد. 
وي اين گونه طرح ها را به  به نوعي گام برداشتن در جهت بر گرداندن تنوع زيستي به منطقه دانست و از صدور مجوز براي راه اندازي و ايجاد سايت تكثير و پرورش گوزن در استان خبرداد.
ركني در مورد آمار متخلفين  حوزه صيدو شكار به  20 مورد اشاره كرد كه پرونده آنها از طريق مراجع قضايي در حال پيگيري است و درادامه از صدور 600 پروانه شكار و صيد در سال اخير خبر داد. 
وي در پايان از  ديگراقدامات مهم اداره كل در  يك سال اخير به شناسايي و معرفي مناطق ارزشمند طبيعي استان از جمله تالاب مره به مردم و طبيعت دوستان به عنوان يكي از ظرفيت هاي طبيعي استان قم اشاره كرد./ف
برچسب ها: حوزه ، محیط ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار