در این جلسه با نمودار شبکه هیبرید مسیریاب اترنت و بی سیم و ملاحظات کلیدی، اجزای اختیاری، محدودیت ها آشنا می شویم.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، این نمودار استفاده از شبکه هیپرید (مرکب) که مسیریاب شبکه کابلی و بی سیم Access point را نمایش می دهد. 

گفتیم که بسیاری از مسیریاب های کابلی قادر به اتصال مستقیم تا چهار دستگاه از طریق کابل شبکه می باشند. یکی از این ورودی های موجود توسط بی سیم Access point اشغال می شود، اما این امر باعث می شود که چندین دستگاه Wi-Fi به شبکه وصل شود.

به طور کلی هیچ مسیریاب برای منازل یا محل کارها کوچک نیست که مشکلی برای دستگاه ها بی سیم به شبکه به طور همزمان بوجود آورد، فقط چون همزمان استفاده می شود راندمان کار شبکه پایین می آید اما باید بدانیم که کلیه دستگاه هایی که به مسیریاب کابلی وصل می شوند باید به کارت شبکه مجهز باشند و همچنین کلیه دستگاه هایی که به مسیریاب بی سیم وصل می شوند باید مجهز به کارت شبکه بی سیم باشند.

حالا در رابطه با اجزای اختیاری باید بگوییم که کافیست هر کدام از اجزایی که در چیدمان شما موردنیاز نیست از نمودار حذف کنید.

شما می توانید دستگاه های متعددی را به مسیریاب کابلی و بی سیم خود وصل کنید، برای اتصال بی سیم برخی دستگاه ها مانند چاپگرها و کنسول های بازی به شبکه ممکن است نیاز به اتصال آداپتورها یا کارت های شبکه بی سیم به آنها باشیم.

اما در مورد محدودیت ها بخش Wi-Fi شبکه تنها در محدوده مجاز در مسیریاب عمل می کند و این محدوده عملکرد Wi-Fi به عوامل مختلفی از جمله چیدمان و نقشه حمل و تداخل امواج بستگی دارد.

در مواقعي که مسیریاب بی سیم به وسیله ورودی اترنت موجود در روی تعدادی از اتصالات کابلی را پوشش ندهد می توان از دستگاه ثانوی مانند سوئیچ شبکه استفاده کرد و ظرفیت بخش کابلی شبکه را افزایش داد.

در جلسه بعد شما با نمودار شبکه اتصال مستقیم و ملاحظات کلیدی اجزای اختیاری و محدودیت ها  آشنا خواهید شد./ح
برچسب ها: شبکه ، رایانه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.