معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 700 تنی تولید عسل در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران برزو هیبتیان  شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی مناسب مرتعی و زراعی و وجود بیش از 46 هزار هکتار باغ در استان و بیش از 400 گونه گیاهی دارویی از 1400 گونه موجود در استان را زمینه مناسبی برای پرورش و نگهداری زنبورعسل عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 170 هزار کندوی عسل توسط 1400 نفر در استان پرورش داده می‌شود و سالانه بیش از یکصد هزار کندوی مهاجر از استان‌های خوزستان، فارس، اصفهان، بوشهر، بندرعباس و یزد به مدت 5 ماه در استان مستقر می‌شوند و به تولید شهد، موم، گرده و عسل و از همه مهم‌تر گرده‌افشانی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به توسعه باغات از 46 هزار هکتار کنونی به 200 هزار هکتار پیش‌بینی شده، گفت: توسعه زنبورداری در استان یکی از ضرورت‌هاست زیرا به منظور گرده‌افشانی به ازای هر هکتار باغ، وجود حداقل 5 کندوی زنبور عسل الزامی است.

هیبتیان افزود: پرورش زنبورعسل به عنوان یکی از طرح‌های زودبازده و با حداقل سرمایه‌گذاری(150 میلیون ریال به ازای هر شغل) می‌تواند زمینه اشتغال دانش‌یافته‌ها و علاقه‌مندان بخش کشاورزی را فراهم کند، همچنین در کنار تولیدات زنبور عسل صنایعی از قبیل کندوسازی، بسته‌بندی عسل، کارخانه‌های تولید عاج موم و ساخت وسایل زنبورداری از جمله چادر، داروسازی و حمل و نقل این محصول از مزایای این شغل است.

به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود تولید عسل امسال در استان بالغ بر 1700 تن باشد که نسبت به سال قبل 700 تن افزایش تولید خواهیم داشت.

منبع:خبرگزاری ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.