بعد از گذشت دو هفته از آغاز فصل کوچ بهاره عشایر شاهسون با رسیدن آنها به ییلاقات دفتر کوچ بهاره بسته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / مدیر امور عشایری استان اردبیل در جلسه ساماندهی عشایر در ییلاقات در مشگین‌شهر اظهار داشت: با پایان گرفتن کوچ بهاره که از پنجم خردادماه شروع شده بود بیش از 12 هزار و 818 خانوار در ییلاقات ساکن شده و زندگی موقت خود را به مدت 3.5 ماه در این منطقه خوش آب و هوا آغاز کردند.

معرفت آذری تصریح کرد: عشایر کوچ‌روی شاهسون در قالب 66 هزار و 500 نفر در فصل کوچ جابجا شدند که ما نیز سعی کردیم در حد وسع و توان در خدمت عشایر منطقه بوده و آنها را در کوچ مناسب و کم دغدغه همراهی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کوچ بهاره عشایر شاهسون امسال بدون هیچ‌گونه حادثه و تلفاتی در کمال صحت و سلامت انجام شد که امیدواریم در مدت اقامت عشایر در ییلاقات نیز آنها بتوانند از مزایای این منطقه بکر و طبیعت زیبای آن بهتر و شایسته‌تر استفاده کنند.

آذری به اهمیت و نقش حضور عشایر در صحنه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با انتخابات 24 خرداد صندوق‌های سیار در مناطق عشایری اقدام به جمع‌آوری آرای عشایر غیرتمند می‌کند که سعی داریم این صندوق سیار را به تمام مناطق ییلاقی برده و آرای عشایر غیرتمند را جمع‌آوری کنیمب/.

برچسب ها: اردبیل ، پایان ، کوچ ، بهاره ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.