جمعی از اساتید برجسته موسیقی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن احترام به همه نامزدهای انتخاباتی، از اهالی فرهنگ و هنر خواستند برای اعتلای فرهنگی کشور و حمایت از محمد باقر قالیباف به میدان بیایند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جمعی از اساتید برجسته موسیقی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن احترام به همه نامزدهای انتخاباتی و اشاره به توفیقات مهم فرهنگی چون توسعه زیر بناهای فرهنگی هنری پایتخت، از اهالی فرهنگ و هنر خواستند برای اعتلای فرهنگی کشور و حمایت از محمد باقر قالیباف به میدان بیایند.

متن کامل این بیانیه به شرح  زير است:

به نام پروردگار نیکی‌ها و مهربانی‌ها

فرهنگ و هنر ایران در قرون متمادی همواره با فراز و فرودها و مشکلات و مصائبی مواجه بوده و دوران‌های سیاه و تلخی را نیز پشت سرگذاشته است اما خوشبختانه به واسطه غنای متعالی و بنیه قوی فرهنگ وحضور و وجود استوانه‌ها و ستون‌های مستحکمی که در قالب چهره‌های برجسته و ماندگار فرهنگی نشو و نما یافته، توانسته است از پس حوادث سوزناک و هجوم تاتاروار قبائل و مهاجمان و استیلاگران بیگانه، از پس هر خاکستری ققنوس وار سربلند داشته و مجددا ایرانی سربلند را به منصه ظهور بنشاند.

در نیم قرن گذشته سیاهی‌ها و تباهی‌هایی که فرهنگ ما را آلوده کرده بود با انقلاب سترگی که صبغه فرهنگی داشت زدوده شد و از میان رفت و سپیدی و نور اوج گرفت و خون تازه‌ای در جان فرهنگ و هنر بالنده جریان یافت اما متاسفانه علیرغم همه پیشرفت‌ها و جهش‌های بزرگی که در زمینه فرهنگ و هنر داشتیم، نتوانستیم به آن جایگاه رفیع و منیع فرهنگی بویژه در یک دهه اخیر دست بیازیم.

اینک که موسم انتخاب و احیای موجودیت فرهنگی فرا رسیده و مردم با مشارکت و با انتخاب صحیح و دقیق خود می‌توانند پنجره‌ای تازه‌ای به سوی نور و روشنایی بگشایند تا فرهنگ ایران کهن نفسی تازه کند، اهالی فرهنگیان و هنرمندان باید به میدان بیایند.

هرچند که اغلب نامزدهای محترم عرصه انتخابات دغدغه فرهنگی داشته و عزم خدمت در این عرصه را دارند اما از آنجا که دکتر محمدباقر قالیباف در کسوت شهردار کلان شهر تهران و در قالب یک مدیر اجرایی توفیقات مهمی در زمینه توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پایتخت داشته و در مسیر تعالی فرهنگی کشور اقدامات مفید و عملی انجام داده است بر این اساس امیدواریم با انتخاب این نامزد شایسته، در آینده نزدیک شاهد حضور و استقرار دولتی مقتدر و همچنین اعتلای فرهنگ و هنر ایران زمین باشیم.

مصطفی کمال پورتراب
محمدسریر
داودگنجه‌ای
تقی ضرابی
زیدالله طلوعی
حمیدرضا نوربخش

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار