سرگئی لاوروف و هکتور تیمرمن، وزیران خارجه روسیه و آرژانتین روز گذشته در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین نظامی شدن مناقشه موجود در سوریه را رد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این دو مقام طی این دیدار اقدامات معارضان سوری علیه دولت و شهروندان سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و خواستار پایان دادن به جنگ داخلی شدند.
مقامات هر دو کشور از نرخ بالای خشونت‌هایی که در این کشور عربی صورت می‌گیرد ابراز نگرانی کردند و از دولت و همچنین معارضان سوری خواستند تا هرچه زودتر به این جنگ داخلی پایان دهند و آرامش را به مردمان این کشور بازگردانند.
لاوروف و تیمرمن طی بیانیه‌ای مذاکره میان دولت و معارضان سوری را تنها راه‌حل مفید برای حل بحران سوریه دانستند و اعلام کردند که از این طریق استقلال و همبستگی این کشور به خوبی حفظ می‌شود.
لاوروف روز یکشنبه به آرژانتین سفر کرد. مقامات این کشور اعلام کرده‌اند که این سفر به منزله گامی به سوی ایجاد روابطی مستحکم تر و استراتژیک‌تر به‌شمار می‌رود. در این سفر در مورد تمدید قراردادهایی که در سال 2008 میان کریستینا فرناندز و دیمتری مدودف به امضا رسیدند مذاکره خواهد شد.
رهبران منطقه آمریکای لاتین دارای روابط بسیار گسترده‌ای هم پیش و هم پس از فروپاشی جماهیر شوروی با یکدیگر بوده‌اند اما با روی کار آمدن ولادمیر پوتین در سال‌های پایانی دهه 90 رویکرد روسیه نسبت به آمریکای لاتین به تدریج دچار دگرگونی‌های عمیقی  شد و این روابط روز به روز در حال گسترش است.
روسیه به منظور مقابله با نفوذ قدرت آمریکا در این منطقه درصدد برآمده است تا روابط خود با کشورهای این منطقه را هرچه بیشتر گسترده کند.
تبادل هیأت‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی میان برخی دولت‌های منطقه و روسیه از تمایلات شدید مسکو برای بازگشت دوباره به این منطقه حکایت می‌کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار