"حسين مظفر و "مسعود ميرکاظمي" در برنامه گفتگوي ويژه، راه‌هاي خلق حماسه سياسي را بررسي و برحضور پرشور مردم در انتخابات تاکيد کردند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسين مظفر، نماينده مجلس شوراي اسلامي و سيد مسعود ميرکاظمي، فعال سياسي و وزیر اسبق نفت با حضور در برنامه گفتگوي ويژه شب گذشته، راه‌هاي تحقق حماسه سياسي را بررسي کردند.

حسين مظفر در پاسخ به سوال اول مجري برنامه که از وي پرسيد به نظر شما مشارکت مردم در انتخابات چرا با محور اقتدار و امنيت ملي گره خورده است، اظهار داشت: امروز انتخابات مسئله مهمي بوده و با توجه به روندي که از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي طي کرده‌ايم ضرورت توجه به انتخابات بيشتر از مقاطع ديگر است.

وي با توجه به اين که چه ويژگي و رويکردي در ايران به وجود آمده که غرب را به وحشت انداخته تصريح کرد: وجود مقام معظم رهبري در نظام و حضور مردم به معناي واقعي مردم‌سالاري در ايران است و اين يکي از افتخارات کشورمان بوده که همسو با سياست‌هاي غرب رفتار نکرده‌ايم و دنباله‌رو آن‌ها نبوده‌ايم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: غرب با اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه کشورمان به دنبال فلج کردن شرايط اقتصادي و کاهش رشد اقتصادي ما بوده تا به طبع آن رفاه و اشتغال در کشور کم شود و مردم به سمت نظام ديگري بروند، این در حالی است که انقلاب اسلامي ايران توسط توده‌هاي مردمي شکل گرفت که ريشه‌هاي نهال انقلاب هستند و آن را ارتقا دادند.

وي بيان کرد: با مشارکت مردم در انتخابات که نمادي از مقاومت و پايداري به ارزش‌ها و انقلابمان است آمريکا و غرب مأيوس و نااميد خواهند شد.

مظفر در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني براينکه ميزان نگاهي که سياستمداران، رسانه‌ها و تحليلگران به انتخابات ايران دارند بسيار بيشتر از ساير کشورهاست، اظهار داشت: امروزه اقتدار ملي همانند گذشته با سخت افزارهاي نظامي رقم نخورده، بلکه نيروي انساني و ملت‌ها هستند که اقتدار ملي را رقم مي‌زنند.

وي ادامه داد: افتخار کشور ما اين است که اقتدار ملي ما به وسيله هوشياري و مقاومت مردم در برابر تهديدها و تحريم‌ها و تجلي و تبلور يک ملت در صحنه تداوم مي‌يابد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: تفاوت ما با کشورهاي ديگر در آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران است که متناسب با فطرت و اخلاق و کرامت انسان‌ها بوده، به طوري که نظام بين‌الملل را هوادار خودش کرده و با سلطه‌جویی و استيلا و کدخدايي دنيا مقابله مي‌کند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامي ما يک انقلاب فراملي و مادر به لحاظ پيام و تاثيرگذاري که در دنيا داشته تلقي شده و توانسته لرزه براندام سلطه گران بيندازد و از مرزهاي جغرافيايي فراتر رود، لذا طبيعي است کشوري که توانسته اقتدار پوشالي آمريکا را فرو بريزد موجب هراس غرب شود و بنا بر این نوع نگاه غرب به اين کشور با ساير کشورها فرق کند.

در ادامه برنامه، مسعود ميرکاظمي در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني براين که نظام يا حکومتي که با راي مردم برآمده در قبال موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي چه ويژگي‌هايي دارد، اظهار داشت: در مسئوليت‌هايي که بنده در مجالس دوجانبه و چندجانبه در برخي کشورها داشته‌ام برخي از کشورها به ندرت مطالبي در راستاي منافع ملي خود مطرح مي‌کردند و آن چيزي که به مردمشان ارائه مي‌دادند در راستاي سياست‌هاي آمريکا و غرب بود.

وي ادامه داد: اگر ايران در توليد علم و دانش و فناوري پيشرفت داشته به دليل اين است که دنباله‌روي بلوک شرق و غرب نبوده و همسو با سياست‌هاي آمريکا رفتار نکرده است.

ميرکاظمي افزود: وقتي که فرهنگ، دين و انقلاب ما وارد اين حوزه‌ها شود تحولات چشمگيري را شاهد خواهيم بود و برخلاف برخي کشورها از جمله مصر فقط به مدرنيزاسيون داخلي توجه نخواهيم داشت.

در ادامه، مظفر در پاسخ به سوال ديگري مبني براينکه بين نظام مردم‌سالاري ديني و نظام ليبرال دموکراسي چه تفاوتي وجود دارد، اظهار داشت: به حول و قوه الهي، نظام جمهوري اسلامي ايران يک فرهنگ و تمدن نوين و يک قطب مهم در دنيا تلقي مي‌شود، به صورتي که در نظام بين‌الملل يارگيري مي‌کند.

این نماینده مجلس تصريح کرد: دموکراسي در دنياي غرب به عنوان يک حق انساني تلقي شده و بر اساس اومانيسم، سليقه و پسند انسان ملاک قرار گرفته، در صورتي که مردم‌سالاري ديني يعني حضور و مشارکت مردم در انتخابات هم يک حق و هم يک تکليف است و به عنوان يک واجب و تکليف تلقي مي‌شود و 2 رکن اسلاميت و جمهوريت تامين‌کننده مشروعيت و مقبوليت نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وی ادامه داد: ديانت ما با سياست تلفيق دارد و رسيدن به هدف را با هر شيوه و بداخلاقي دنبال نمي‌کند. اين نظام دوام و بقا دارد و مردم در آن در مقابل دشمنان استقامت و مقاومت مي‌کنند.

در ادامه، ميرکاظمي در پاسخ به اين سوال که مردم، نامزدها و مجريان انتخابات که سه رکن اساسي اين عرصه هستند، براي تحقق حماسه سياسي چه بايد بکنند، اظهار داشت: شعار حماسه سياسي و حماسه اقتصادي که از سوي مقام معظم رهبري اعلام شد در يک روند به اين صورت مطرح شده است، چرا که طي سال‌هاي گذشته شعارهاي همت مضاعف، کار مضاعف، جهاد اقتصادي، حمايت از کار و سرمايه ايراني، حمايت از توليد ملي نيز مطرح شده بود.

وي ادامه داد: شعارهاي مطرح شده متناسب با سخت‌گيري‌هاي طرف مقابل و محيط پيراموني ما، شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي و داخلي کشور تعيين مي شود.

اين فعال سياسي افزود: امسال سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري شده است، چرا که دشمنان جمهوري اسلامي ايران به دنبال اين هستند که با فشارهاي مضاعف و به قول خودشان تدابير هوشمندانه، نظام و انقلاب ما را فلج کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

ميرکاظمي تصريح کرد: آيا واقعا آنها نگران مسئله هسته‌اي ايران هستند؟ ايران که بمب هسته اي ندارد. حتي بسياري از کشورهاي پيرامون بمب هسته اي دارند، اما غرب کاري با آنها ندارد، پس نگراني آنها از ايران عمدتا به خاطر حضور مردمي است که دلبسته نظام و انقلاب خود هستند و بر اساس حکمت الهي انقلاب و تکليف حرکت مي‌کنند.

وي ادامه داد: ملت ايران احساس تکليف مي‌کنند که انقلاب را بايد حفظ کنند و احساس مي‌کنند که ماموريت بين‌المللي در اين زمينه دارند و بايد تلاش کنند ارزش‌ها را حفظ کنند، چرا که هزينه‌هاي زيادي در اين راه پرداخت کرده‌اند.

اين فعال سياسي اظهار داشت: امروز جاي ترديد نيست و حضور مردم به عنوان پشتوانه اساسي بايد در کنار انتخابات قرار گيرد تا باعث نشان دادن اين نماد بزرگ ملي شود که ملت ايران پاي‌بند به اصول و ارزش‌ها هستند و حتي اگر راه نجات اقتصادي، اجتماعي و سياسي را مي‌خواهند، در اين مسير بايد حرکت کنند و مسير ديگري وجود ندارد.

ميرکاظمي اظهار داشت: مسئولان بزرگ بايد قدم‌هاي بزرگي در حوزه‌هاي مختلف براي اين ملت بردارند، چرا که اگر دشمن حس کند که نظام متزلزل است، درصدد اين برمی‌آید که فشارها را بيشتر کند، لذا نبايد با بي‌تدبيري و سهل‌انگاري کار را سخت‌تر کنيم و بايد مراقب باشيم که از اين پيچ تاريخي نيز به خوبي عبور کنيم.

وي اظهار داشت: ما در حوزه‌هاي علمي دستاوردهاي خوبي داريم و دشمني غرب با ما به خاطر منافع خود و مقابله با نظام و دورکردن مردم از نظام و انقلاب است، لذا راه قوي و مثبت در اين است که آنها از نااميد کردن مردم دلسرد شوند.

اين فعال سياسي ادامه داد: آنها حتي ديگر قدرت تهديد حمله نظامي به ايران را ندارند و اين تحريم‌هاي اقتصادي چندين سال است که عليه ايران اعمال مي‌شود، اما نتوانستند کاري انجام دهند.

ميرکاظمي اظهار داشت: کشوري که توانسته تمام دسيسه‌ها و فتنه‌ها را به خوبي پشت سر بگذارد، امروز به نقطه‌اي رسيده که زمان ثمر دادن است و دشمن اين را مي‌داند. راه مقابله با اين مقاومت ايران تزلزل و ترديد است و دشمنان راهي جز ترديد ملت ايران براي نفوذ در اين کشور ندارند، چرا که استعمار هيچ وقت نمي‌تواند برگردد، مگر اينکه مردم از انقلاب جدا شوند.

وي افزود: حماسه اقتصادي نيز با توجه به مشکلات اقتصادي و فشارهاي بين‌المللي که امروز وجود دارد، مطرح شده است و مقابله جدي با اين شرايط با وجود نظام استوار، مردم‌سالار، معتقد به پيشرفت و عدالت، معتقد به اعتقادات مذهبي و منطبق بر فرمايشات مقام معظم رهبري امکانپذير خواهد بود، لذا بايد تلاش کنيم اين ويژگي‌ها را در کشور تقويت کنيم.

ميرکاظمي ادامه داد: با گفتار و رفتارهاي مناسب باید از ايجاد تزلزل در کشور پرهيز کرد، چرا که فشار و خصومت غرب با مشاهده اين تزلزل بيشتر و جدي‌تر خواهد شد.

اين فعال سياسي ادامه داد: امروز مردم به خاطر تکليف الهي، مشکلات را تحمل مي‌کنند، و اگر اين فضاي معنوي از ما گرفته شود، ديگر هيچ چيزي نداريم، لذا بايد با حاکم کردن فضاي معنوي از اين پيچ نيز به خوبي عبور کنيم و مطمئناً آينده روشني پيش رو داريم.

ميرکاظمي اظهار داشت: امروز بسترهاي خوبي از علم و دانش و استعداد جوانان در کشور وجود دارد و ما بايد با بهره‌وري از آنها به اهداف خود برسيم.

در ادامه، حسين مظفر نيز در پاسخ به اينکه سه رکن مردم، نامزدها و مجريان انتخابات چه نقشي در ايجاد حماسه سياسي دارند، اظهار داشت: حماسه سياسي در شرايط عادي نه لازم است و نه مي‌تواند آفريده شود، اينکه رهبر انقلاب شعار حماسه سياسي و اقتصادي را مطرح کردند، به خاطر مقابله با تهديد و هجمه‌هاي شکل گرفته عليه ايران است، چرا که تمام دنياي استکبار عليه ما بسيج شده‌اند.

وي ادامه داد: بعد از تحريم، تهديد و فشار غربی‌ها عليه ايران، به نظر آنها اکنون موقع خوشه‌چيني و برداشت از اين وضعيت است. آنها از اين برداشت‌هاي نادرست زياد داشته‌اند، اما تجربه‌اي از آن کسب نکرده‌اند.

نماينده مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: دشمنان با اقدامات خود منافع ما را در بانک‌ها مسدود و امکان معامله براي انسان‌هاي صاحب حساب بانکي و تجار را کم کردند. آن‌ها ما را از حداقل حقوق بين‌المللي محروم کرده و براي فاصله انداختن بين ملت و حاکميت تلاش زيادي کرده‌اند.

مظفر اظهار داشت: اکنون زماني است که بايد پاسخ دندان‌شکني به رفتارهاي آنها داد که اين امر نياز به خلق حماسه دارد.

وي افزود: حماسه خارج از شرايط عادي و تحول شگرفي است که بتواند با ظهور آن تمام توطئه و ترفند استکبار جهاني را به باد داد و اميد آنها را به يأس تبديل کرد.

اين نماينده مجلس اظهار داشت: حماسه از ضروريات کشور ما بوده و در نظام داخلي نبايد رنگ و بوي تشتت، يأس و نااميدي ديده شود، بلکه بايد تلاش‌ها همراه با انگيزه و شکوه‌آفريني باشد، چرا که غرب هرچه حس کند که مقاومت ما کاهش پيدا نمي‌کند، بالاخره نااميد مي‌شود.

مظفر افزود: چه آن‌هايي که همراه انقلابند و چه آن‌هايي که از انقلاب گله دارند، بايد در اين عرصه کوتاه بيايند و براي تأمين شرافت خودشان هم که شده در اين حماسه شرکت کنند، چرا که آن‌ها در مرز جغرافيايي ايران زندگي مي‌کنند و اين زندگي بايد همراه با عزت باشد.

وي ادامه داد: حماسه ادبيات ويژه‌اي دارد و مي‌تواند ظرفيت‌هاي دروني و بالقوه انسان‌ها را شکوفا کند و معجزه بيافريند، همانطور که در 8 سال دفاع مقدس اين‌چنين شد.

اين نماينده مجلس افزود: حماسه سياسي و اقتصادي از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده و بايد پاسخ مثبتي به آن داد تا خون جديدي در جامعه وارد کرد و با اين حماسه عزت و شرف کشور را رقم زد.

در ادامه، ميرکاظمي در پاسخ به اين سوال که علت شکست محاسباتي دشمن به طور مکرر بعد از انقلاب چه بوده است، پاسخ داد: تحليل‌هاي غرب و دشمن تحليل‌هاي مادي و دنيوي است، لذا آنها نتوانسته‌اند بطن انقلاب، اسلام و ملت ايران را بشناسند.

وي ادامه داد: آنها به دروغ اسلام را تروريست مي‌خوانند، اما بيداري اسلامي به آنها ثابت خواهد کرد که برنامه‌هايشان جواب نمي‌دهد، چرا که کشورهاي منطقه نيز از برنامه‌اي ديکته شده غرب در زندگي‌شان به خشم آمده‌اند.

اين فعال سياسي افزود: آن چيزي که امروز مي‌تواند ما را به اعتلا و نقطه اميد برساند، تمرکز بر نقاطي است که غرب هنوز به آنها نرسيده است.

ميرکاظمي اظهار داشت: ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که داراي ويژگي‌هاي برگرفته از فطرت، رهبري حکیمانه و الهي، سنت پيامبر و ائمه اطهار است و غرب اين نقاط و فرهنگ انقلابي عاشورايي ما را به درستي نشناخته است.

وي اظهار داشت: آنها فکر مي‌کنند ايران نيز مانند کشورهاي ديگر است که با فشار و تهديد و تحريم اقتصادي تسليم شود، همانطور که ليبي در برابر فشارهاي آنها زانو زد و تسليم شد.

اين فعال سياسي در پايان خاطرنشان کرد: ما بايد به نکاتي که غرب از آنها غافل بوده و درک درستي ندارد، توجه کنيم تا بقيه مسير با وظايف جهادي در اصلاح اقتصادي_ اجتماعي_ سياسي شتاب بيشتري بگيرد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار