به استناد ماده 47 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی کشور، آتش سوزی عمدی در جنگل ها و مراتع، حبس مجرد و محکومیت قضایی از سه ماه تا 10 سال در بر دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، بر لزوم همکاری مردم به ویژه مسئولان و معتمدان روستاها و اعضای شوراهای شهر و روستا با مأموران حفاظت منابع طبیعی در راستای حفاظت از عرصه های جنگلی تاکید کرد.
خسرو عبداللهی افزود: گرمای هوا در فصل تابستان و بی دقتی گردشگران و مسافران و بهره برداران از عرصه های جنگلی و مرتعی از مهم ترین عوامل آتش سوزی در مراتع است و کوچک ترین بی احتیاطی، خسارت های جبران ناپذیری به منابع طبیعی وارد می کند.
وی، تخریب و نابودی منابع ملی اعم از جنگل، مرتع و منابع عظیم اقتصادی و محیط زیست را از آسیب های وارد شده به این عرصه ها در صورت وقوع آتش سوزی بیان کرد.
عبداللهی تاکید کرد: بر اساس ماده 45 قانون حفظ و احیای منابع طبیعی، آتش سوزی نباتات در مزارع و باغ ها، داخل یا مجاور جنگل و مرتع بدون اجازه و نظارت ماموران جنگلبانی ممنوع است.
مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به استناد ماده 46 قانون مذکور، هر کس نسبت به کت زدن یا روشن کردن آتش در تنه درختان جنگلی اقدام کند، به حبس تادیبی از سه ماه تا یک سال محکوم شده و به ازای هر درخت، به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.
سال1391 19مورد حریق معادل 17.6 هکتار در جنگل ها و مراتع استان چهارمحال و بختیاری اتفاق افتاد که این میزان در مقایسه با سال قبل آن، حدود 91.5 درصد کاهش داشته است./س
برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، حبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.