معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از جمع آوری و توقیف 200 لیتر شربت رنگی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران دکتر سید علیرضا مروجی با اشاره به استفاده از رنگ­های غیر مجاز در تهیه شربت­های رنگی مانند گلاب و عرقیات خوراکی اظهار داشت: استفاده و مصرف رنگ های غیرخوراکی احتمال بروز سرطان، بیماری های کبدی و کلیوی در مصرف کنندگان را ایجاد می کند و همچنین اثر آن بر روی افراد آسیب پذیر مثل کودکان، زنان باردار و سالمندان بیشتر می­باشد.

    وی گفت: در تهیه شربت­های رنگی مانند گلاب و عرقیات از رنگ­های غیر مجاز که برای رنگ کردن قالی و لباس به کار می­روند به علت ارزان بودن استفاده می­ شود.

    دکتر مروجی افزود: استفاده از رنگ های خوراکی فقط در صنایع تولیدی مواد غذایی و تحت نظر کارشناسان صنایع غذایی و مسولین فنی باید مصرف شود و استفاده جهت مصارف خانگی و مشاغل کارگاه های تولیدی کوچک و سنتی غیر مجاز می باشد.  

    وی تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر در سطح عرضه با تهیه و توزیع شربت های رنگی دست ساز توسط کارگاه های گلابگیری سنتی در سطح شهرستان مواجه شده ایم بنابراین با همکاری نیروی انتظامی طبق دستور دادستانی تعداد قابل توجهی از شربت های رنگی توسط کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه در عوارضی اتوبان قم - کاشان ضبط و توقیف شد.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پایان به تمامی شهروندان و مسافران توصیه کرد: به منظور حفظ سلامت خود و افراد خانواده از خرید و مصرف هرگونه شربت­های رنگی خودداری کرده و در صورت مشاهده شربت های رنگی غیر مجاز (بدون پروانه و بدون مجوز) با شماره 1490سامانه پاسخگویی تلفنی به شکایات بهداشت محیط و یا شماره تلفن 5420022-0361 واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت این دانشگاه تماس حاصل نمایند.

برچسب ها: رنگ ، شربت ، گلاب ، غیر ، مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار