این روزها فضای سطح کل استان کاملاٌ رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است و حال و هوای انتخابات با شکل های گوناگونی در سراسر استان کردستان موج می زند.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، با شروع چند روزی از تبلیغات و گردشی در سطح شهر سنندج فضای شهر کاملاٌ رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است و حال و هوای انتخابات در سراسر استان کردستان موج می زند.
استقرار سازه های کارتنی ، بنرهای سفید ، شربت و شیرینی ، پخش انواع موسیقی ، چسباندن عکس کاندیداها بر روی ماشین ها و مغازه ها از جمله کارهایی است که طرفداران نامزدهای انتخاباتی این روزها آنها را انجام می دهند و با شکل های گوناگونی به تکاپو افتاده اند و در حال تبلیغ برای نامزدهای موردنظر خود هستند.
برخی از کاندیداها علاوه بر تبلیغات داخل شهری ، با ایجاد وبلاگ و راه اندازی سایت های اینترنتی به سمت تبلیغ در فضای مجازی نیز روی آورده اند و عده ای نیز به تلیغ خانه به خانه و پیامک های اینترنتی و نذری و ... کاندیداهای خود را معرفی می کنند.
همین که چند قدمی در خیابان های شهر سنندج می زنیم شور و شوق انتخاباتی در سطح شهر کم نیستند ، فعال شدن ستادها با پخش موسیقی و توزیع پوستر در نقاط پر تردد ، چهره ی خاصی را به شهر بخشیده است.
البته تقریباٌ تمام گوشه و کنار شهر با تبلیغات عجین شده است اما گویا آنچه که در این میان به فراموشی سپرده شده است راه و روش درست تبلیغات درسایه ی  نبود نظارت است زیرا عده ای از کاندیداها جهت اجرای برنامه های تبلیغاتی خود در محله های شهر چادر می زنند و با دادن شعار به اصطلاح آبادانی موجب سلب و آسایش مردم می شوند.
اینکه 24 خرداد بار دیگر دوره ی انتخابات شوراهای شهر و روستا در استانمان آغاز می گردد و باز هم عده ای با رأی مردم انتخاب می شوند ولی سؤالی که ذهن را به خود مشغول می کند این است که آیا وعده هایی که نمایندگان می دهند در حد شعار است ؟ آیا در میان وعده های رنگارنگ مختلف به مردم در صورتی که رأی بیاورند به آن عمل می کنند یا نه ؟
بازار گرم سخنرانی نامزدها در محل ستادها ی خویش ، مساجد ، محافل عمومی و خصوصی و ... که بازار آن امروزه در مناطق مختلف شهر داغ شده است نوعی دیگر از تبلیغات کاندیداهاست البته هریک از آنها با شعاری به میدان آمده اند زیرا شعار رکن اصلی تبلیغات انتخاباتی است و در برگیرنده ی افکار و برنامه ها و روحیات یک کاندیدا برای هدف موردنظر ، آبادانی و رفع مشکلات شهر می باشد اما گویا کاندیداها شعارهایی را مطرح می کنند که شبیه ترانه ای قدیمی و برخواسته از قطعه شعر و کلامی بی معناست و هیچ سازگاری با فضای امروز جامعه ی ما ندارد.
اما آنچه که در این انتخابات مهم است رقابت تخصص هاست ، رقابت های جوانمردانه ای با افکاری که در این ره آورد انتخابی برای به محک گذاشتن آن توسط رأی مردم انجام می شود تا نقطه ی عطفی برای توسعه و آبادانی باشد.
منتخبان یادشان نرود که شعار و وعده و وعید ندهند زیرا مردم تمام سخنان آنان را به یاد خواهند سپرد تا اگر با رأی آنها به شورای شهر راه یافتند وعدهایی را که قبلاٌ داده بودند از آنان مطالبه نمایند و اگر توانستند در این راستا حرکت کنند در غیر این صورت هم در پیشگاه مردم و م در پیشگاه خدا مسئول خواهند بود.
البته می دانیم که این شور و نشاط حاکم بر شهر نشان از حساسیت مردم کردستان به مسئله ی انتخابات و حضور در پای صندوق های رأی دارد که مردم با حضور در پای صندوق های رأی منتخبین اصلح را بتوانیم انتخاب نمائیم ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.