فراخوان دومین سوگواره سراسری عاشورایی شعر كودك مهر ماه سال 92 به همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان زنجان اعلام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، حمیدرضا اسماعیلی، رئیس حوزه هنری استان زنجان در این رابطه گفت: دومین سوگواره عاشورایی شعر كودك با هدف نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی و اشاعه فرهنگ استقامت و ایثار برای گروه سنی كودك و نوجوان به همت حوزه هنری استان زنجان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینكه پرداختن به مقوله شعر كودك و تقویت بنیان فكری و اشاعه فرهنگ عاشورایی در اذهان كودكان و نوجوانان یكی از بارزترین اهداف و رسالت های حوزه هنری است، افزود: حوزه هنری استان زنجان تاكنون در این راستا گام های خوبی را برداشته است.
این مقام مسئول حمایت از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در راستای گسترش هنر متعالی و فاخر اسلامی را یكی از رویكردهای مهم حوزه هنری دانست و اظهار داشت: سوگواره سراسری عاشورایی شعر كودك با هدف سمت و سو دادن به قلم و اندیشه شاعران كشور در جهت تولید و نشر اشعار فاخر هنری در زمینه رستاخیز عظیم كربلا به زبان كودك و نوجوان برگزار می شود.  
وی با بیان اینكه این سوگواره همانند دوره قبل در دو بخش عمومی با موضوع واقعه كربلا و بخش ویژه با موضوع حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) برگزار می شود، گفت: هیچگونه محدودیت سنی برای ارائه آثار وجود ندارد.
رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینكه در سوگواره عاشورایی شعر كودك و نوجوان در سال گذشته، 512 اثر به دبیرخانه سوگواره رسیده بود، ابراز داشت: از میان آن‌ها 198 اثر در شورای انتخاب برگزیده و به بخش داوری راه یافت.
وی به دریافت 10 اثر به زبان تركی ازكل آثار ارسالی از سطح كشور اشاره كرد و افزود: 22 اثر منحصراً از سوی استان زنجان به این سوگواره ارسال شده كه بیشترین آثار ارسالی از دیگر استان‎ها شامل خراسان ‌رضوی، قم، همدان و بوشهر بود.
اسماعیلی در پایان با اشاره به اینكه مراسم اختتامیه این سوگواره روز (4 دی ماه) سال 92 برگزار می شود، یادآور شد: جوایز این دوره از سوگواره شامل 3 نفر برای رتبه اول، 4 نفر برای رتبه دوم، 5 نفر برای رتبه سوم و 4 نفر به عنوان مقام شایسته و یك جایزه برای بخش ویژه به شركت ‌كنندگان اهدا خواهد شد./ي2

برچسب ها: سوگواره ، شعر ، عاشورایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار