رئيس سازمان توسعه تجارت ايران يکي از مهمترين چالش ها در توسعه صادرات فناوري اطلاعات ايران را محدوديت، محدوديت هاي موجود در نظام بانکي کشور به خاطر شرايط فعلي اقتصاد ايران دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حميد صافدل رئيس سازمان توسعه تجارت ايران با بيان مطلب بالا در نخستين همايش بين المللي صنعت و فناوري اطلاعات در ايران که صبح امروز در مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، گفت: يکي از چالش هاي موجود بر سر راه  توسعه صادرات فناوري اطلاعات در ايران محدوديت هاي موجود در نظام بانکي کشور است که سبب شده آنگونه که بايد در اين زمينه نتوانيم به سمت جلو حرکت کنيم.

وي افزود: از ديگر چالش هاي توسعه صادرات فناوري اطلاعات در کشور عدم رعايت حقوق مالکيت معنوي در ايران است.

وي با اشاره به اينکه بايستي به فناوري اطلاعات به عنوان يک حوزه خدماتي نگاه شود اظهار داشت: حدود 75 درصد از  توليد ناخالص داخلي کشورهاي توسعه يافته در حوزه فن آوري اطلاعات است.

وي ادامه داد: بيش از 60 درصد از اشتغال در کشورهاي جهان مربوط به حوزه خدمات که فناوري اطلاعات نيز از عناصر مهم و تعيين کننده در حوزه خدمات است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين به برخي از آمارهاي بين المللي مبني بر جايگاه ايران در صنعت آي تي اشاره کرد و گفت: براساس آمارهاي جهاني ايران در سال 2000 – 250 هزار نفر کاربر اينترنتي داشته که اين رقم در سال 2012 به 42 ميليون نفر ارتقا يافته است.

وي گفت: هم اکنون پوشش استفاده از فضاهاي مجاري و اينترنتي در ايران به 53 درصد از کل جميعت کشور مي رسد و ايران به لحاظ استفاده از فضاهاي اينترنتي و تعداد کاربران در منطقه رتبه نخست را دارد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نظام ، بانگی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار