بانک قرض الحسنه مهر توانسته است با پرداخت بيش از 51 درصد تسهيلات به متقاضيان در سال گذشته موفقيت بزرگي را در عرصه نظام بانکي در حوزه قرض الحسنه به ثبت برساند.

به گزارش خبرنگار سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مصطفي پور مدير عامل بانک قرض الحسنه مهر ايران در نشست خبري خود در رابطه با عملکرد اين بانک در سال 91 گفت: عملکرد بانک در سال گذشته به دو بخش جذب منابع و پرداخت تسهيلات تقسيم مي‌شود. ما از نظر پرداخت تسهيلات سال گذشته سال پر رونقي را پيش‌رو داشتيم. ضمن آنکه تسهيلات اين بانک صرفا قرض الحسنه است.

مصطفي پور تصريح کرد: منابع اين بانک با کارمزد 4 درصد در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد. همان طور که مي‌دانيد نرخ تسهيلات پرداختي از سوي بانک‌هاي ديگر بالاي 15 درصد است ضمن آنکه رشد منابع اين بانک سال گذشته از 51 درصد بالاتر رفته است که اين موضوع در سيستم نظام بانکي موفقيت بزرگي محسوب مي‌شود.

مدير عامل بانک قرض الحسنه مهر ايران با بيان اينکه بانکهاي قرض الحسنه مکلف هستند که فقط 10 درصد منابع جذبي خود را به عنوان سپرده قانوني نگه دارند گفت: ساير منابع از جمله 5 درصد منابع و 20 درصد باقي مانده منابع جاري‌شان را بايد صرف پرداخت تسهيلات کنند در اين رابطه بانک قرض الحسنه مهر ايران در مجموع بيش از 91 درصد از منابع خود را به صورت تسهيلات به اقشار کم درآمد و اقشاري که مخاطب اين بانک هستند قرار داده است.

مصطفي پور عنوان کرد: در اين رابطه به تعداد قابل توجه‌اي از جوانان بر اساس مصوبه هيات بانک 2 هزار ميليارد ريال اعتبار در قالب کمک هزينه ازدواج اختصاص پيدا کرده است، که به تمام افراد متقاضي که تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري مداراک خود را به شعب اين بانک ارائه داده‌اند تا پايان 15 خرداد تسهيلات مربوط به ازدواج پرداخت مي‌شود.

وي در رابطه با تعداد شعب اين بانک در سراسر کشور گفت: در حال حاضر تعداد شعب اين بانک بالغ بر 496 شعبه که 325 شعبه آن مجهز به دستگاه‌هاي ITM هستند.

وي ادامه داد: در حال حاضر تعداد دستگاههاي POS هاي شعبه‌اي اين بانک بالغ بر 452 دستگاه و تعداد دستگاههاي POS فروشگاهي 5500 دستگاه و تعداد کارکنان اين بانک  در شرايط فعلي بالغ بر 2300 نفر است.

در سال 90 بالغ بر 177 هزار و 812 پرونده بوده که بالغ بر 8900 ميليارد ر يال تسهيلات به آن پرداخته شده است، اين رقم در سال 91 شامل 267 هزار پرونده بوده که نشان دهنده رشد 70 تا 80 درصدي ميزان پرداخت تسهيلات از سوي اين بانک است.

مصطفي پور ادامه داد: اين بانک در سال 91 در بخش مسکن به بيش از 100 هزار پرونده تسهيلات پرداخت کرده همچنين در بحث ازداوج به 13 هزار پرونده و به بخش درمان به حدود 154 هزار پرونده تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

وي در رابطه با محصولات جديد پرداخت تسهيلات قرض الحسنه از سوي اين بانک گفت: اين محصولات مربوط به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه به کارگران و کارمندان تمام شرکتها و کارخانجاتي که علاقه‌مند به دريافت تسهيلات از بانک  قرض الحسنه مهر ايران هستند را شامل مي شود که تامين 50 درصد منابع آن توسط نهاد مربوطه انجام مي‌شود.

محصول ديگر معرفي کارت اعتباري به شرکتها و نهادها براي پرداخت متمرکز از طريق اين کارت اعتباري است که تا سقف 1 ميليون و 500 هزار تومان را شامل مي‌شود و سقف باز پرداخت آن 18 ماهه بوده و دوباره قابل شارژ است.

وي گفت: محصول ديگر اين بانک که در مرحله اجرا است مربوط به افراد خير و نيکوکار علاقه‌مند به ارائه وجوه به افراد نيازمند از طريق بانک قرض الحسنه مهر ايران است بر اساس طيف در نظر گرفته شده در اين محصول گروهي ممکن است منابع خود را براي درمان بيماران و گروهي ديگر براي تامين نيازهاي مالي نيازمندان به کار بگيرند طرح ديگر تحت عنوان طرح نور علا نور قرار است در اين بانک افتتاح شود که بر اساس آن حساب ويژه‌اي به افرادي که خواهان پرداخت وجوه شرعي خود هستند اختصاص خواهد يافت.

وي با بيان اينکه تاکنون براي متقاضيان دريافت تسهيلات از صندوق مهر امام رضا در سالهاي 90 و 91 6 هزار پرونده با بيش از 1890 ميليارد ريال اعتبار در سال 90 گشايش شده و مجموع اعتبارات پرداختي در سالهاي 90 و 91 به متقاضيان صندوق مهر امام رضا بالغ بر 2700 ميليارد ريال پرونده است.

پرداخت تسهيلات به زندانيان سال گذشته به 2 هزار و 57 زنداني به ميزان 206 ميليارد و 600 ميليون ريال تسهيلات به زندانيان پرداخت شده است همچنين به دانشجويان نيز 7 ميليارد و 344 ميليارد ريال تسهيلات و به تشکل‌هاي قرآني تسهيلات پرداخت شده است.

در مجموع تا تاريخ 26/2/92 حدود 36 ميليارد  ريال از مجموع 2 هزار ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان پرداخت شده است.

وي در خصوص سقف تسهيلات پرداختي به متقاضيان وام ازدواج گفت: بايد بگويم در برخي موراد سقف تسهيلات پرداختي تعريف شده است و در برخي موارد تعريف شده نيست که در رابطه با ازدواج سقف پرداختي براي هر نفر 3 ميليون تومان است.

مصطفي پور اظهار داشت: اين رقم براي افراد متقاضي تسهيلات درمان تا سقف 200 ميليون ريال است.

وي از راه اندازي شعبه سيار اين بانک خبر داد وگفت: اين شعبه سيار شامل همه خدمات بانکي از جمله دستگاهITM و دستگاهPOS و در مجموع تمام امکانات يک شعب کامل را دارا است.

وي در پايان در خصوص بحث مطالبات معوقه اين بانک گفت: اين مطالبات در حد نيم درصد وام گيرندگان اين بانک را شامل مي‌شود که نشان دهنده موفقيتي بسيار بزرگ براي اين بانک است./ُس
برچسب ها: بانک ، تسهیلات ، پرداخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار