مديرعامل بانک قرض الحسنه ايران بر ضرورت حرکت از بانک محوري به سمت بازار سرمايه و استفاده از ظرفيت هاي بورس براي تأمين مالي طرح هاي بزرگ اقتصادي و توليدي تأکيد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، غلامرضا مصطفي پور افزود: در سالهاي اخير بنگاه هاي بزرگ اقتصادي همه براي تأمين مالي به بانک هاي کشور متمرکز بوده است، در حالي که مي توانند از خدمات بورس هم استفاده کنند.

وي گفت: نياز داريم مؤسسه هاي بزرگ سرمايه گذاري با محوريت بازار سرمايه شکل بگيرد.

مصطفي پور اظهار داشت: بانک محوري شديد سبب شده است معوقات بانکي هم بيشتر شود که گاهي تا 18 و 20 درصد هم اعلام مي شود و باعث رکود جريان پولي شده است.

وي گفت: خوشبختانه در بانک قرض الحسنه در ايران نسبت معوقات خيلي اندک و در حدود 4 تا 5 درصد است.

مديرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ايران گفت: توسعه‌ فعاليت بانکداري اجتماعي بر اساس معيارهاي عدالت‌محور مي‌تواند فشارهاي اقتصادي بر اقشار آسيب‌پذير را کاهش دهد.

مصطفي‌پور افزود: بانک‌ها در کنار فعاليت‌هاي اقتصادي خود با دارا بودن امکانات مالي در عرصه‌ اجتماعي کشور مي‌توانند نقش موثري در کاهش فشار‌هاي اقتصادي بر روي اقشار آسيب‌پذير مردم داشته باشند.

وي تصريح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ايران نيز در جهت توسعه‌ بانکداري اجتماعي و اجراي تعهدات اجتماعي خود اقدام به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه به متقاضيان کرده است و
بانکداري اجتماعي نشان‌ دهنده حضور بانک‌ها در عرصه‌ هاي مختلف اجتماعي و ايجاد راهکارهاي مالي مناسب براي مشکلات اجتماعي مردم است.

مصطفي پور يادآوري کرد مهم‌ترين برنامه‌ اين بانک در بخش مسئوليت اجتماعي حمايت از تامين و پرداخت تسهيلات بانکي به متقاضيان واقعي براي ايجاد فضاي کسب و کار و حمايت از توليد ملي است.

وي اخلاق‌گرايي اجتماعي در حوزه بانکي را گامي موثر در رونق ارائه خدمات بانکداري اجتماعي دانست و گفت: بحث بانکداري اجتماعي، جايگاه و اهميت ويژه‌اي در توسعه فعاليت‌هاي بانکي دارد و اين بانک آماده است به عنوان واسطه وجوه خيرين و نيکوکاران گرامي، در تحقق بانکداري اسلامي در کشور و اعطاي تسهيلات به نيازمندان جهت رفع نيازهاي آنان گام بردارد.

غلامرضا مصطفي پور بر ضرورت تلاش در باره حذف کامل هر گونه مطالبات معوق در بانک، بر دقت لازم در پرداخت وام به متقاضيان و رعايت جنبه هاي شرعي آن  تاکيد کرد.

وي گفت: رعايت بانکداري ناب اسلامي، برنامه ريزي آموزش و تربيت نيروي انساني و نظارت کامل بر آنها، انضباط اداري، مطالعه دقيق دستورالعمل ها، بخشنامه ها و اجراي دقيق آنها، برگزاري جلسات ماهانه شعب در اولويت است.

مصطفي پور گفت: پرداخت تسهيلات به متقاضيان بصورت ساده، روان، با عزت و کرامت و حفظ شخصيت و شئون مشتريان و تکريم ارباب رجوع هم بايد در اولويت باشد./س
برچسب ها: بانک ، سرمایه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار