بورس کالا و انرژي براساس برگزاري جلسه هفته جاري توافق کردند که با توجه به تفاهم نامه بين اين دو بورس، کالاهايي که ماهيت انرژي دارند به بورس انرژي منتقل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حاشيه هفتمين نمايشگاه بورس، بانک و بيمه در جمع خبرنگاران گفت: در مورد کالا با توجه به اينکه اين موضوع در گذشته در بورس انرژي نبود، يک سري از کالاها که ماهيت انرژي داشتند در بورس کالا پذيرفته شد که با توجه به راه اندازي بورس انرژي بخش اندکي از کالاها در اين بورس پذيرفته شد که ماهيت انرژي دارند.

صالح آبادي تصريح کرد: در هفته جاري طي جلسه اي که بين بورس کالاي ايران و بورس انرژي برگزار شد، تفاهم شد که کالاهايي که داراي ماهيت انرژي هستند از بورس کالا به بورس انرژي منتقل شوند.

وي تصريح کرد: بورس انرژي عملا در روزهاي پاياني سال گذشته آغاز به کار کرد که اميدواريم در سال جاري حجم فعاليت هاي اين بورس به طور چشمگيري افزايش يابد.

صالح آبادي تصريح کرد: بازار سرمايه کشور در شرايط کنوني از ظرفيت ها و پتانسيل هاي بسيار بالايي برخوردار است، به طوري که در شرايط فعلي ما شاهد افزايش رشد شاخص ها در بازار سرمايه هستيم.

بازار سرمايه ايران از ظرفيت هاي بسيار بالايي براي همکاري با ساير بورس هاي جهان دارد که ما در اين نمايشگاه که هفتمين دوره برگزاري آن مي باشد، از بورس هاي بين المللي دعوت کرده ايم .

وي در ادامه در خصوص توافق انجام شده بين وزارت نيرو و بورس انرژي عنوان کرد؛ اين توافق انجام شده و براساس آن مبلغ 10 ميليارد تومان انرژي و منابع مربوط به شرکت هاي بخش انرژي از طريق وزارت نيرو به بورس انرژي منتقل مي شود.

وي تصريح کرد: در رابطه با توافق بين وزارت نفت و بورس انرژي، هنوز هيچ اطلاعي در دست نيست./س
برچسب ها: بورس ، کالا ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار