در سايه برگزاري نمايشگاه سفر، مفهوم بهينه سازي در سفر محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدشريف ملک زاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه سفر با اشاره به تخصصي شدن گردشگري در کشور گفت: به همت سازمان ميراث فرهنگي، در راستاي همه زماني، همه مکاني و همگاني شدن سفر در طي سال هاي اخير فعاليت هاي موثري صورت گرفته است.

وي بخش خصوصي را عامل طراوت شادابي و جريان سيال سفر  امروز دانست و اظهار داشت: با حضور فعال بخش خصوصي در حوزه گردشگري و همراهي انجمن هاي صنفي در استان هاي مختلف گام موثري در فعاليت تخصصي سفر و  جذب گردشگر داخلي و خارجي برداشته شده است.

معاون رييس جمهور، با اشاره به اينکه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به بلوغ کامل رسيده است، تصريح کرد: امروز در حوزه سياست گذاري و برنامه ريزي مشکلي وجود ندارد.

وي خاطر نشان کرد: تمام اختيارات و فعاليت اجرايي از معاونت هاي تخصصي ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري بر عهده بخش خصوصي خواهد بود و از اين پس مراحل اجرايي صدور و تمديد پروانه ها و مجوز ها به 31 استان کشور واگذار مي شود.

ملك زاده ادامه داد: مرجع صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتي ايرانگردي و جهانگردي و مراکز اقامتي و ساير حوزه ها،‌ سازمان ميراث فرهنگي نخواهد بود و از اين پس نظارت و برنامه ريزي و آموزش تنها در چهارچوب وظايف اين سازمان قرار خواهد گرفت.

در ادامه اين مراسم منوچهر جهانيان معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به نقش تعامل و هم انديشي در تداوم توسعه صنعت گردشگري، گفت: در راستاي کاهش هزينه ها و مديريت زمان و همگام با معرفي مسیرهای جدید و کم تر شناخته شده، نمايشگاه سفر به طور رسمي افتتاح شده است.

وي با اشاره به تداوم نمایشگاه سفر تا 18 تيرماه 92،‌ اظهار داشت:‌ دفاتر خدمات مسافرتي و شرکت هاي هواپيمايي، مراکز اقامتي و مجموعه های تفریحی و فرهنگي استان های مختلف حاضر در نمايشگاه سفر، در آستانه تابستان و به منظور تشویق مردم پکيج هاي خدماتي را با اعمال تخفیف های ۱۰ تا ۳۰ درصدی به علاقه مندان سفر ارایه می کنند. 

معاون گردشگري کشور ادامه داد: با برگزاري نمايشگاه سفر، گام موثري در جهت فرهنگ سازي سفر هاي گروهي برداشته خواهد شد که در سايه آن مفهوم بهينه سازي در سفر محقق مي شود.
 
شايان ذکر است؛ مراسم افتتاح نمايشگاه سفر و تقدير از انجمن هاي صنفي استان هاي مختلف با غيبت استان هاي هرمزگان، بوشهر و گيلان در حوزه دفاتر خدمات مسافرتي و مراکز اقامتي برگزار شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار