رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات ستون مردم‌سالاری ‌دینی است و اگر انتخاباتی در یک کشور برگزار نشود، نظام و حکومت فرو می‌ریزد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی عصر روز گذشته در همایش ناظرین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد با اشاره به همزمانی دو انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اظهار کرد: هدف از این تجمیع این بود که فضای کشور هر سال درگیر انتخابات نباشد و هر دو سال شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

وی با بیان اینکه شوراهای شهرها و روستاها دارای جنس عملیاتی به منظور آبادانی بیشتر همه مناطق کشور هستند افزود: انتخابات ستون مردم‌سالاری‌ دینی است و اگر انتخاباتی در یک کشور برگزار نشود نظام و حکومت فرو می‌ریزد.

لاریجانی با بیان اینکه ممکن است برخی افراد به دلیل دوست داشتن یک کاندیدا اقدام به حضور در پای صندوق‌ها و نوشتن رای یا تبلیغ برای نامزد خود کنند گفت: ناظران باید از این اقدامات جلوگیری کنند زیرا هرچند شاید اقدام آن افراد تغییری در نتیجه به وجود نیاورد اما لکه ننگی برای نظام خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فشارهای بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی و مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی ابراز کرد: شیطنت‌های تبلیغاتی خارجی‌ها بیشتر شده و در اظهار نظر برخی مسئولان غربی دیده می‌شود که سخنانی حاکی از حساسیت می‌زنند بنابراین باید فضایی به وجود آورد که بازی آنها برهم بخورد.

وی بیان داشت: اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس هم به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند و با مراکز مختلف ارتباط داشتند تا حقی از هیچ کس ضایع نشود و همه همت آنها برای اجرای نص قانون بوده است./س

برچسب ها: قم ، مردم ، سالاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.